Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare.
Iran ska du åka till om du gillar puder. Om du gillar bra liftar, varierad mat och fint boende i skidorten ska du åka någon annastans
Jan-feb lär vara bäst. Var där sista två veckorna jan-05. Snöoväder i totalt tre dagar (utspridda), däremellan mestadels sol och puder till knäna.
Skrev denna "guide" när jag kom hem då: https://www.freeride.se/forum/thread.php?t=19707
Är inte tänkt som skidguide, det kan andra bättre. Men innehåller lite praktiska tips och trix för den som åker dit på egen hand utan resebyrå.
OBS att jag var där under den tidigare presidentens regering som var lite mer liberal än nuvarande. Har dock inte hört något om några större förändringar för t ex kvinnliga resenärer. Men här vet säkert någon som var där förra säsongen mer.
En förändring mot min "guide" är flygpriset med Iran Air. Verkar nu ligga på 3800-4500 t o r mot ca 2300 då (pågick priskrig mellan olika bolag för två år sedan).
Drar kanske tillbaka i vinter. Slutet av jan eller början av feb då. Nån mer som ska ner?