iriver eller iaudio?

skidnarkoman

Ny medlem
iriver eller iaudio?
jag ska köpa en mp3-spelare. väljer mellan iriver T60 och iaudio 7. båda på 4 gb. men har lite svårt att bestämma mej för vilken. vill veta både positva och negativa erfarenheter - av folk som har en av de två eller har haft iaudio och iriver alt haft båda. ljudkvalitet, batteritid, hållbarhet, enkelt att överföra musik, ladda batterier osv.

OBS!
alla fjortisar, modeprylsfjollor, mac-älskare sam övriga ipod-slavar :
Bry er inte ens om att svara! Jag vill INTE ha en iPod ! prioterar kvalitet och bra ljud framför nån ömtålig liten modepryl som bara innebär krångel.

iriver eller iaudio?
ipod är inte ömtåliga ? har en 80gb video ipod som har gått i backen ett antal ggr, utsatts för mkt fukt och alla möjliga konstigheter. så fattar verkligen inte vad du dillar om ömtåligt.

iriver eller iaudio?
ipod är ju skitenkel att använda, inte ömtålig (om man inte vill ha repor köp fodral) har man itunes läggs låtarna in automatiskt så fort man kopplar den... extremt bra ljud också.

iriver eller iaudio?
iaudio'n är jävligt mkt bättre, längre batteritid o bättre ljudkvalité samt mw-output. Dock så är hållbarhetern sämre på den, konstruktionen o lite sämre plast verkare som.
Sen så är den är ju dock minst en 30% dyrare också enligt pricerunner.

iriver eller iaudio?
Jag har haft massa Iaudio spelare. Iriver är det enda märke som kan konkurrera med iaudios ljudkvalitet. Min Iaudio X5 är dock det bästa någonsin ljudmässigt. Iaudio 7 är riktigt bra men inte riktigt som X5an. Men bra output (effekt) som krävs för att driva större lurar. HELT JÄVLA galen batteritid borde vara nog för att valet ska vara enkelt!
Iaudio 7 för pengarna. Men fundera över om inte 8gb är mer prisvärt. Typ 200-300kr upp men dubbelt så mycket minne.

Ni som snackar om Ipod har antagligen aldrig lyssnat på varken en Iriver eller Iaudio. Så snälla skriv inget. Killen (som förövrigt fattat vad som är viktigt) ber er inte rekommendera skiten.

iriver eller iaudio?
victorsallander sa:
ipod är inte ömtåliga ? har en 80gb video ipod som har gått i backen ett antal ggr, utsatts för mkt fukt och alla möjliga konstigheter. så fattar verkligen inte vad du dillar om ömtåligt.
Jag håller med !

Jag har till och med plockat isär min själv, tappat den så batteri hårdis och skärm låg lösa. Den funkar som när jag köpte den ! :)

iriver eller iaudio?
Har en Iaudio och jag gillar den skarpt. Batteriet räcker jävligt länge i min och och man kan ha mkt högt ljud.
Enkel navigering i min med både line-infunktion, record, eqaulizer osv.

Jag röstar på Iaudio då jag vet folk som haft probs med Iriver.

Sen förstår jag inte vitsen med att lägga in filer genom programvara när det är så jävla enkelt att använda utforskaren.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp