Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Freeride.se
Irriterande länkar i forumet...
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="liszt" data-source="post: 290967" data-attributes="member: 62196"><p>Bingo! Här har vi en stor del av kärnan i problemet, nämligen att den här typen av reklam förändrar medlemmarnas texter. Det blir för intrusivt med länkar som inte har med texten att göra (jag såg till exempel att mitt första inlägg blev angripen med reklam för "golf" trots att vare sig texten, sajten eller jag har något med "golf" att göra).</p><p></p><p>Vem "äger" de texter som medlemmarna skriver? Är det Freeride som sedan anser sig ha rätt at göra vad de vill med texten eller är det medlemmarna själva? De flesta av oss skulle troligen bli ordentligt upprörda om våra texter blev ändrade i efterhand, eftersom det då inte längre skulle vara den text vi skrev från början. Det fallet känns helt klart som ett övertramp, och den här formen av reklam är ett steg på vägen dit.</p><p></p><p>Gärna reklam, men håll den utanför våra texter.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="liszt, post: 290967, member: 62196"] Bingo! Här har vi en stor del av kärnan i problemet, nämligen att den här typen av reklam förändrar medlemmarnas texter. Det blir för intrusivt med länkar som inte har med texten att göra (jag såg till exempel att mitt första inlägg blev angripen med reklam för "golf" trots att vare sig texten, sajten eller jag har något med "golf" att göra). Vem "äger" de texter som medlemmarna skriver? Är det Freeride som sedan anser sig ha rätt at göra vad de vill med texten eller är det medlemmarna själva? De flesta av oss skulle troligen bli ordentligt upprörda om våra texter blev ändrade i efterhand, eftersom det då inte längre skulle vara den text vi skrev från början. Det fallet känns helt klart som ett övertramp, och den här formen av reklam är ett steg på vägen dit. Gärna reklam, men håll den utanför våra texter. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Freeride.se
Irriterande länkar i forumet...
Tillbaka
Topp