Ischgl, någon?

Jakbob

Medlem
Ischgl, någon?
Tycker att Ischgl verkar vara ruskigt trevlig, av att bara kika på pistkartan så blir man ju väldigt sugen :)

Jag är ioförsig lite för ung, går i gymnasiet men det får nog bli Ischgl v.7 :)
En veckan kan du få dela boende, men jag antar att du vill vara där lite längre? :)

Ischgl, någon?
Hmm, en bordell? Det låter ju väldigt bra det :)

Då får man väl bli kompis med dem och få ta del av deras pappas visakort då!? :)
Näe, men åkningen verkar skoj (och det sa ju du med) och vi tänker åka större delen av tiden iallafall, så afterskiin är inte lika viktig :)

Ischgl, någon?
jag var i ischgl i vintras v.8. det är ett bra och sammanhängande liftsystem..fanns en del sköna offpiståk nära pisterna

Ischgl, någon?
Tja tänkte ge lite tips. Jag och polarna var där hela förra säsongen. Ett tips är ju att du får inget billigt boende om du inte jobbar!!!! Annars får du betala vanliga veckopriser vilket kan bli dyr i längden. Något mer humana priser finner du i grannbyarna Kappel eller Mathon. Kanske prova österrikiskaturistbyron i Sthlm. Att jobba ger dig även justa rabbater på olika saker. T.ex säsongskort får du för 180 e istället för 530e(2003/2004).
Kan ju höra med ngt fav våra gamla jobb. Diskare på Feuer und Eis. Jobb mellan 14,30 och 2300 6 dagar/vecka. mat boende ingår. Lön ca 1200e. Eller Cafe Salnér. Jobb i resurangens "bar". Jobb mellan 17,30 till 2300 6/vecka. Lön 600 e. inkl mat o boende.
Du får dock på båda jobben dela lägenhet med en juggevaktmästare som är mytoman eller en bostnisk kock som väcker dig div. porr på natten(TV:n alltså). HAr man inga problem med det är det bara att köra. En liten varning är att deras jibbpark var förra året helt kass. Annars bästa stället då man får orört väldigt länge. Snacka med kocken Michael på Salz n Pfeffer. Han vill ofta ha ngn att åka med och han kan hela systemet.
Lycka till o köp inte för mkt billig sprit i Samnaun. Vi hittade för 26 kr 1 liter 70% vodka.

Rock it // Aero CJ o Radical Sköld

Ischgl, någon?
Om du ska åka mellan Ischgl och Samnaun med buss eller bil är det rejält långt. Du måste ner till Landeck och sen upp i en annan dalgång. Jag vet inte exakt, men runt 6-7 mil minst och det tar tid att ta sig fram på dom små vägarna upp mot Samnaun.

Däremot tar man sig enkelt ner till och upp från Samnaun i skidsystemet. Det finns både pist och kabin ner.

Ischgl, någon?
Ja, man kan åka med skidor/bräda ner. Pisten som går direkt ner till Samnaun är ingen höjdare för brädåkare. Den avslutas med ett flackt parti. Är det snabbt underlag är det inga problem, men det är ganska vanligt att det är lite blött där nere på så pass låg höjd och då blir det segt på slutet. Det finns ett bättre alternativ om man vill åka pist ner och det är den härligt svängiga sträckan ner mot Compatsch. Därifrån tar man sen en buss in till Samnaun. Tar man kabinen ner hamnar man en bit utanför byn. Konstigt nog ligger det inte nån affär vid kabinbanan, utan man måste ta en kort buss eller gå in till shoppinggatan. Det är inte långt, men ändå lite störigt.

Sen finns det flera offpistvägar ner till Samnaun också som är värda ett test. Det är några av skidsystemets bästa repor, även om det vanligen rätt dålig snö en bit ner. Dessutom smalar åken av i passager som man måste ta sig förbi på några ställen. Det gör att spåren samlas ihop och det blir fort uppåkt. Den enklaste vägen ner ser man tydligt från kabinen.

Tillbaka
Topp