Ischgl - Snart bär det av!

Macce

Ny medlem
Hej!

Jag och min kompis Jacob (Lobas) drar till Ischgl den 2 Jan och vi stannar säsongen ut.

Vilka mer ska dit i vinter? Finns det fler som ska säsonga där?

Då vi båda (iaf jag) är väldigt sällskapsjuk så det vore kul och höra lite innan om
vi kommer att bli ensamma eller inte..

Mvh, Marcus

Nejdu, vi är ett glatt gäng som åker den 27:e o stannar säsongen ut. 2 killar från gbg o en från växjö, har fixat boende o allt! Vi får synas där nere o rocka lite, höres du!

Jag å min polare Johan samt en grabb från luleå ska ner till Ischgl mä. Vi drar den 1:e å har lägenhet (i Mathon) säsongen ut, dä finns ev. en plats ledig. Vi hookar också gärna up där nere!

jag och tre grabbar till kommer ner den 9:e jan och stannar så länge det vill sig.... har inte fått tag på nåt långvarigt boende, men det ordnar sig! råkar ni snubbla över nån ledig lägenhet så får ni gärna höra av er... annars syns vi i backen!

Fan vad gytt o höra grabbar! vi får köra ett jäkla race där nere, rocka järnet! åker många bräda eller? har ngn varit där förut? Fasen vad gytt med en Svensk arme där nere!

Fan va kul! Kommer att bli en grym vinter!

Vi har boende i tre veckor i Mathon sen måste vi styra upp nåt lite längre men det löser vi på plats..

Hur många va er ska jobba hela vintern?

beror på vilket jobb man hittar... vill ju inte jobba allt för mycket, men har inte råd att gå utan jobb hela säsongen.
en utav oss fyra åker bräda, vi andra har bytt plankan mot lagg... ingen har vart i Ischgl tidigare så vi vet egentligen inte så mycket om området... vad jag har förstått det så ska alla i den här tråden bo i Mathon?? hur som helst så kommer det bli grymt!

Dä här låter skitbra asså... Vi ska väl försöka hitta knäck så vi har råd att stanna länge men man åker juh inte dit för att tjäna pengar. Jag åker bräda men de andra åker mest lagg... tror jag... Dä blir tydligen mycket billigare mä säsongskortat om man har jobb. God Jul allesammans!

Låter hur bra som helst... skönt att slippa dras med bara macce hela säsongen =) verkar bli en hel del laggklämmare också.. första säsongen för alla eller finns det några rutinerade rävar i gänget?

Detta blir första säsongen, dock åkt bräda i 6-7 år. Yeah, vi sticker imon 06.00 måste iväg o handla massa mat o skit nu, fick massa nyttiga grejjer i julklapp dock. Fan, detta kommer bli kalas, jeklar vad vi ska åka där nere! vi får se till att vi syns, det lär vi göra på ett eller annat sätt i vilket fall! Synes o höres

Vilken väg åker ni ner? Vi skulel köra Trelleborg -> Rostock men min käre kompis bokade fel färja, så vi åker över Trelleborg -> Sassnitz istället. 15 mil längre och 3 timmars mindre sömn..

Sen blir det Rostock - Potsdam - Leipzig - Munchen - Ischgl i runda slängar.. Vilken väg åker ni ner?
Har ni nån bättre?

Kan tipsa om www.viamichelin.com om ni vill ha vägbeskrivning.

24,5 timmars jobb kvar nu...

vi åker buss...
ni som redan är på plats måste rapportera om snödjup, boende, arbetsmöjligheter mm... inte långt kvar nu :)

Tillbaka
Topp