Ischgl

Hallvar

Ny medlem
Ischgl
Är Ischgl så bra som alla påstår? Jag har hört oroväckande rapporter om att det är mkt platta backar på orten i fråga?

Ischgl
Pisterna i Samnaun, som är sammanbyggt med Ischgl är ganska flacka och har begränsad fallhöjd. Det kan vara det området som åsyftas.
Visst finns det tyskområden i Ischgl också, men det gör det ju på alla orter. Det är ingen extremort, men det är inte så att man kan påstå att det är flackare än andra Österrikiska orter.
Det finns en del riktigt intressant terräng där det lutar ifrån rätt bra. Även pister. Ner från Pardatschgrat tex, eller Palinkopf. Ganska underhållande manchester.

Vem nöter pist förresten?

Är du i Ischgl/Samnaun och vill åka brant? Ett par förslag:
*Nån av linjerna ner från Samnaunbanans toppstation ner till byn. *Nån ränna ner till Samnaun.
*"Korsåket"
*Ner i Vellilltal, både tokskön folktom pist och med lite hike brant terräng utanför.

Ischgl
tack för informationen du, ska nämligen dit över julen. Vad jag har hört ska man kunna hitta riktiga guldåk offpist, och bra carving möjligheter. Men det är vad jag har hört. Man hör mycket - eller hur? Polarna säsongar där, men jag har ett år kvar i skolan så det får bli att hälsa på dem.

Föressten!? Nån som är sugen på att hänga på? Reser med Lion (tar nog enbart bussplats) till St Anton, där jag blir hämtad. Detta är den 20:e dec. Priset ligger på 1575:- t&r, Men bil är en annan möjlighet. Då blir det nog den 22:a. Det är priset som avgör, plus om en annan kompis ska åka med.

Ischgl
Har du sett vår lilla film därifrån förresten? Då kan du ju få en bild av hur det ser ut.
Iofs är mycket från Kappl också, men jag antar att du köper kort för hela dalen i alla fall.

ftp://freeride:film@ottosson.dyndns.org

Tillbaka
Topp