Ischgl

Ischgl
Hur är snöläget? Piz Val Gronda har inga riktiga pister, utan bara friåkning och en ski route. Tror att de bara förlitar sig på natursnö för den liften, och öppnar bara om det är tillräckligt.

Ischgl
Här är en webbkamera som kanske kan ge vägledning:

Där fanns ju en del snö igår:

1736928323125.png

Foto nedan från kabinen Piz Gronda över skidområdet i mars 2023. Ja det är ett friåkningsområde som behöver en del snö för att bli kul.

1736927162311.jpeg

Senast ändrad:
Ischgl
Tre nya 8-stolsliftar med kåpa och värmda säten ska öppna i Ischgl nästa år.

Vet inte hur gamla de som de ersätter är, men äldsta liften jag såg när jag var där 2020 var 10 år gammal. Så kanske nån av dessa; 15 år räcker? :)

Schysst investering. Tänk om en trevlig by i västra Jämtland kunde få tre 8-stolsliftar i ett svep. :D

Ischgl
Schysst investering. Tänk om en trevlig by i västra Jämtland kunde få tre 8-stolsliftar i ett svep. :D
Ja, precis;
dax för Roger Samuelsson att investera i sitt älskade Bydalen..? 😇
(snubben är god för 165 miljarder)

Senast ändrad:
Ischgl
Ja, precis;
dax för Roger Samuelsson att investera i sitt älskade Bydalen..? 😇
(snubben är god för 165 miljarder)

Hade varit väldigt häftigt om Bydalen investerade i tre st Dopplemayr D-Line-sittliftar med kåpa och värmesäten. :D

Ischgl
Tre nya 8-stolsliftar med kåpa och värmda säten ska öppna i Ischgl nästa år.

Vet inte hur gamla de som de ersätter är, men äldsta liften jag såg när jag var där 2020 var 10 år gammal. Så kanske nån av dessa; 15 år räcker? :)

De har en del i planerna ser det ut som. Två av de tre nämnda i artikeln står redan listade som färdiga 2025, så inte del av den här listan. Verkar kunna bli en del nya pister och ytor som kommer öppnas upp. Just nu finns ingen lift till Salaaser Kopf!
1747836252022.webp

Ischgl
De har en del i planerna ser det ut som. Två av de tre nämnda i artikeln står redan listade som färdiga 2025, så inte del av den här listan. Verkar kunna bli en del nya pister och ytor som kommer öppnas upp. Just nu finns ingen lift till Salaaser Kopf!
Visa bilaga 39305

Tolkar det som ett sätt att få fler att tillbringa mer tid i de västra delarna i detta fantastiska skidområde. Att kunna ta sig tillbaka från Samnaun direkt till området kring Palinkopf istället för den överbelastade axeln Alp Trida / Idalp är ju inte dumt.

Snödjup

Tillbaka
Topp