ISPO reportagen

Tompan14

Ny medlem
ISPO reportagen
Ännu en gång har det blivit den tiden på året när man på förstasidan lockas att klicka sig vidare på länkar som lovar runt men håller tunt om sportens nyheter och framsteg så som de presenteras på ISPO-mässan.
Ännu en gång har man låtit sig luras till att dumdristigt tro på vanföreställningen om att just detta år får man ta del av ett saftigt och intressant stycke skjutjärnsjournalistik ifrån ovan nämnda mässa, enbart för att bli mer besviken än första gången man lät sina läppar stifta bekantskap med det kattpiss som inom livsmedelsbranschen marknadsförs under namnet 'snabbkaffe'.
ISPO-artiklarna brukar se ungefär likadana ut år efter år, en herrjösses massa utzoomade bilder på utställningsmontrar där det blir nästintill omöjligt att se några som helst detaljer. En vägg av mössor, ytterligare en vägg av skidglasögon och toppa det med en bild där man klämt in inte mindre än fem par skidor i sin helhet och simsalabim så har man ett ISPO-reportage värdigt för att publiceras på Freeride.

Säkerligen kan jag inte vara den enda som gärna hade sett lite mer ambitiösa reportage ifrån denna mässa.
Jag har själv varit på mässan, dock inte i år, och vet därför att det är mycket skojigt att titta på och väldigt lite tid att hinna täcka in allt. Dock så skulle jag personligen se färre märken i reportagen men i gengäld lite mer text till bilderna än enbart märkets namn. Ta bara med tre märken istället för tio men ta er tid att växla några ord med dem som står i montrarna och lägg en halvtimme på att knacka lite tangentbord innan ni lämnar hotellrummet för att pröva er igenom ölsorterna ifrån Tysklands 1'274 olika ölbryggerier nästa år!
Som det är nu ifrågasätter jag starkt värdet av att ens ha representanter på plats från Freerides sida...

ISPO reportagen
Det verkar som om du Tompan14 föredrar ett textreportage framför ett bildreportage som FR valde att göra.

ISPO är pryl- och märkesnördarnas drömvärld så det är klart att ett reportage därifrån så tas det kort på vissa utvalda märken som Freerideredaktionen väljer ut med omsorg. Om detta inte duger tycker jag du borde ta en titt på ISPO:s egna pressreleaser och jämföra om t,ex denna är roligare att följa än de Freeride bjöd på. Finns även andra reportrar från annan media än just Freeride som var på plats t,ex denna som skriver om dag 1.

Det har även förkommit en o annan freeridebloggare som skildrat upplevelser från mässan. Kolla denna eller denna som omväxling. :)

Senast ändrad:
ISPO reportagen
Håller med till 100 %
Meningslösa bilder
Inget om tekniska innovationer'
Något måste väl finnas att berätta om olika produkter och tanken bakom dem
Skickar bara Freeride ner någon med en kamera utan att prata med producenterna

ISPO reportagen
Visst vill man se bilderna från ISPO, men det man mest suktar efter ju de nya idéerna.
På varje ISPO så släpps det ju alltid en handfull helgalna idéer eller produkter som inte funnits förr, men alla väntat på. Hade suttit som ett smäck med en intervju eller några textrader om dessa nya grejjer.

Men det är kanske mer ISPO-grejjer på G här på freeride?

ISPO reportagen
Jag har ingen aning om vilken pengar freeride lägger på täcka ISPO men är man på plats borde man rimligtvis hinna med att tillgodose alla vi som gillar bilder på färgglada kläder och er lite mer sofistikerade prylnördar.

ISPO reportagen
Tompan14 sa:
Ännu en gång har det blivit den tiden på året när man på förstasidan lockas att klicka sig vidare på länkar som lovar runt men håller tunt om sportens nyheter och framsteg så som de presenteras på ISPO-mässan.
Ännu en gång har man låtit sig luras till att dumdristigt tro på vanföreställningen om att just detta år får man ta del av ett saftigt och intressant stycke skjutjärnsjournalistik ifrån ovan nämnda mässa, enbart för att bli mer besviken än första gången man lät sina läppar stifta bekantskap med det kattpiss som inom livsmedelsbranschen marknadsförs under namnet 'snabbkaffe'.
ISPO-artiklarna brukar se ungefär likadana ut år efter år, en herrjösses massa utzoomade bilder på utställningsmontrar där det blir nästintill omöjligt att se några som helst detaljer. En vägg av mössor, ytterligare en vägg av skidglasögon och toppa det med en bild där man klämt in inte mindre än fem par skidor i sin helhet och simsalabim så har man ett ISPO-reportage värdigt för att publiceras på Freeride.

Säkerligen kan jag inte vara den enda som gärna hade sett lite mer ambitiösa reportage ifrån denna mässa.
Jag har själv varit på mässan, dock inte i år, och vet därför att det är mycket skojigt att titta på och väldigt lite tid att hinna täcka in allt. Dock så skulle jag personligen se färre märken i reportagen men i gengäld lite mer text till bilderna än enbart märkets namn. Ta bara med tre märken istället för tio men ta er tid att växla några ord med dem som står i montrarna och lägg en halvtimme på att knacka lite tangentbord innan ni lämnar hotellrummet för att pröva er igenom ölsorterna ifrån Tysklands 1'274 olika ölbryggerier nästa år!
Som det är nu ifrågasätter jag starkt värdet av att ens ha representanter på plats från Freerides sida...
Förresten såna här texter och åsikter borde direkt skickats till Freeridefolket redaktionen@freeride.se för att de så fort som möjligt ska hinna upptäcka vad deras läsare tycker om denna gratistjänst som de erbjuder på Freeride åt oss vanliga forumtyper. Att starta en forumtråd anser jag är att gå en omväg för att få en dialog med Freerideredaktionen. Men kanske du helt enkelt ville ha lite medkänsla för bristen av textmassa i ISPO-reportagen. I ett av artiklarna står det även i eftertexterna att Freeridefolket jobbar på att lägga ut videoklipp från mässan.

Tillbaka
Topp