Italien - Dolomiterna

freerider2013

Ny medlem
Italien - Dolomiterna
Hej,
Har fått tips om att Dolomiterna i Italien ska vara något alldeles extra i skidåkning.

Vi är två/tre par som alla älskar skidåkning och planerar för att åka ner i nyårsveckan 2013. (7-10 dgr)

Vilka ställen rekommenderas i Dolomiterna? (Vi vill både kunna kombinera vanlig pist som offpist, men även
ha bykänsla med after-ski, restauranger och nattliv). Vill ha närhet till Sella Ronda, som verkar vara populärt
att ta sig runt.

Tips på resebyråer som erbjuder paket hit vore perfekt! :)

Tack på förhand!

Mvh Adam

Italien - Dolomiterna
Jag rekomenderar canazei, där jag spenderade 5 veckor vintern 2011. Otroligt bra ställe, och det är väldigt svårt att bli uttråkad. Kolla resebyråer som Nortlander och slopetrotter.

Italien - Dolomiterna
Pist=Canazei
Offpist= Arabba

Båda rekommenderas starkt, slopetrotter funkar bra, varning för extrema mängder av danskar och ryssar på båda orterna dock...

Italien - Dolomiterna
Personligen blev jag väldigt besviken på Canazei. Man får åka en halv dag innan man kan börja köra loss. Dessutom är det så idiotiskt gjort att man redan efter lunch måste börja sikta hemmåt. Blir man fast på fel ställe kostar det 1100 kr med taxi hem. Och alla liftar uppe på berget stänger punktligt...

Kika på Mayrhofen istället.

Tillbaka
Topp