Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Italien - Val Gardena
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="pd" data-source="post: 1274741" data-attributes="member: 161297"><p>Och det är också värt att veta att snöpatrullen är inte den samma i hela området. I Val Gardena är det t.ex. Carabinieri, vilka även är finanspolis har jag för mig. De ser ut som italienska poliser och har tillråga på allt sitt Bergausbildungszentrum i Selva. I andra delar av området är det andra som är ordningsvakter i pisterna.</p><p></p><p>Skall man slå sig så gäller det att göra det på rätt sida regiongränsen för det avgör vilket sjukhus du kommer att bli transporterad till. Sen vet jag inte hur petiga de är med gränsen. Exempelvis den övre delen av nedfarten från Marmolada hör till Trentino-Alto Adige medan den nedre tillhör Veneto. Finns även någon pist där vänstersidan hör till ena regionen och högersidan den andra.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="pd, post: 1274741, member: 161297"] Och det är också värt att veta att snöpatrullen är inte den samma i hela området. I Val Gardena är det t.ex. Carabinieri, vilka även är finanspolis har jag för mig. De ser ut som italienska poliser och har tillråga på allt sitt Bergausbildungszentrum i Selva. I andra delar av området är det andra som är ordningsvakter i pisterna. Skall man slå sig så gäller det att göra det på rätt sida regiongränsen för det avgör vilket sjukhus du kommer att bli transporterad till. Sen vet jag inte hur petiga de är med gränsen. Exempelvis den övre delen av nedfarten från Marmolada hör till Trentino-Alto Adige medan den nedre tillhör Veneto. Finns även någon pist där vänstersidan hör till ena regionen och högersidan den andra. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Italien - Val Gardena
Tillbaka
Topp