Italien vart ska man?

SkidsterDennis

Ny medlem
Italien vart ska man?
Tjena alla

Åker till Italien i mars, har ni någon pärla som ni rekomenderar?
Vill ha lite över medelgod åkning.

Tacksam för förslag, och inte kolla i katalogen....

Tack

Italien vart ska man?
tja åk till cervinia!
där kan du åka smidigt åka över till schweiz-sidan oxå. mycket schysst piståkning i mars iaf!

Senast ändrad:
Italien vart ska man?
har varit där över dagen när vi bussade från champoluc. Hela dagen gick åt till frenetiskt åkande och vi hann även med en riktig vända utanför, lunchen åt vi i liften och bussen som gick tillbaka till han vi med ca 3 min.. av det jag han uppfatta så är det riktigt bra där!

Italien vart ska man?
Hur långt är du villig att åka? Var landar du nånstans eller kör du ner? Är det pist eller offpist du söker? Cervinia är trevligt fast det är å andra sidan trevligare på andra sidan berget i Zermatt. Sestriere är inte helt fel det heller även om liftarna är lite sisådär.
Har du bil kan du köpa liftkort för Aosta-dalen och då har du hur mycket som helst att välja på.

Är det inte ett absolut krav på att det är Italien finns det väldigt många bättre länder (åkmässigt) att välja på. Å andra sidan är maten i särklass bäst i Italien.

I östra Italien finns det också en hel del åkning (Val Gardena bl a) men jag vet inte hur det ser ut med snödjupet där. Vi var själva på väg till Val Gardena över jul men de hade ingen snö då.

Lycka till med resan!

Italien vart ska man?
Tja
Vi flyger ner till Milano (Linarte) Vi är över medelgoda åkare, gärna offpist 85% av tiden om det finns förutsättningar, dvs dump av snö. Vi var i Colorado VAIL beaver creek förra året helt okey missade tyvärr en dump, bara 40 cm första dagen när man var lite rostig.

Men iTALIEN, har kollat runt och fått rekommendationer angående "Alagna" ska tydligen vara ett bra ställe med bra möjlighet för offpist åkning. men visst allt handlar om "TUR" men snö dump.

Tack för info, det lutar åt Alanga iaf, om vi hittar lämplig boeende, blir 9 skidagar iaf.

Ska försöka rapportera till alla under resan, men vi sticker ju inte förren 7 MArs.
Tack

Senaste inläggen

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp