Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Italienska skidorter
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Jespr" data-source="post: 52877" data-attributes="member: 32056"><p>Jag brukar vara i en liten dal som heter Ahrntal i Südtirol, som har två mycket fina skidbackar (Klausberg och Spiekboden) och det ligger inte så långt ifrån dolomiterna.</p><p>Sen finns det ett annat område som är det bästa jag vart på som heter Solden eller Sulda, på italienska. Det är en perfekt liten pittoresk skidby som ligger långt upp i en dalgång som jag inte kommer ihåg namnet på. Där kan man åka på Sydtirolens högsta berg (Zebru eller nåt tror jag det hette), eller bege sig med lift över till andra sidan dalen och åka på solsidan, eller så kan man ta skidbussen ca 5 min längre bort i byn till kabinbanan och åka upp till en glaciär med underbar åkning, och även med offpistmöjligheter. Byn är typisk italiens alpby, det finns några goda restauranger, det finns ett brett utbud av bra hotell, men det bästa av allt är ändå skidåkningen.</p><p>Skidområdet ligger inte så långt från Bolzano och Merano heller.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Jespr, post: 52877, member: 32056"] Jag brukar vara i en liten dal som heter Ahrntal i Südtirol, som har två mycket fina skidbackar (Klausberg och Spiekboden) och det ligger inte så långt ifrån dolomiterna. Sen finns det ett annat område som är det bästa jag vart på som heter Solden eller Sulda, på italienska. Det är en perfekt liten pittoresk skidby som ligger långt upp i en dalgång som jag inte kommer ihåg namnet på. Där kan man åka på Sydtirolens högsta berg (Zebru eller nåt tror jag det hette), eller bege sig med lift över till andra sidan dalen och åka på solsidan, eller så kan man ta skidbussen ca 5 min längre bort i byn till kabinbanan och åka upp till en glaciär med underbar åkning, och även med offpistmöjligheter. Byn är typisk italiens alpby, det finns några goda restauranger, det finns ett brett utbud av bra hotell, men det bästa av allt är ändå skidåkningen. Skidområdet ligger inte så långt från Bolzano och Merano heller. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Italienska skidorter
Tillbaka
Topp