Jag leter Resesällskap/Boende sällskap till Whistler alt. St Anton.

Hej

Jag har tidigare aldrig säsongat men har nu efter divere olika resor bestämt mig för att det äntligen skall bli av. Jag är en 21 årig kille från stockholm som har lätt för att vara social och är väldigt utåtriktad. Har tidigare rest själv i en längre tid i australien så tänkte därför att det kunde vara kul att åka med någon annan. Tänkte mig att jag skulle resa från början av Januari och så stanna länge det finns snön. Om intresserad så hör av er :-) Henrik

Tjena Henrik!

Jag och min polare har tänkt exakt samma tanke. Vi har varit inne på både Whistler och St Anton. Har du något grepp över Whistler? Hur är det med jobb och boende osv? Verka vara ett helvete med arbetsvisum och skit...

Tja Henrik!!

Va kul å se dig här.. det va inte igår! Så du e oxå sugen på Whistler.. ja me, men har fortfarande inte hittat boende. KAnske blir det annars en till säsong i Alperna igen, e mest sugen på St Anton denna gång!! Har inget boende nånstans och åker inte min kompis med inte heller ngt resesällskap..

Nån som har några braiga tips, hör gärna av er!!
/Jennifer

trust me, det är ett helvete med arbetstillstånd o skit i canada...själva fick vi åka över gränsen en gång. tack tullmyndigheten...fast det var väl lite extremt. vanligtvis, om man inte tabbar sig som vi gjorde och medgav att vi inte hade nånstans o bo( då blir de rädda, bered er på massor av frågor om var ni fått era pengar ifrån, har ni kontanter med er, hur mycket, ska ni arbeta, hur länge stannar ni osv osv), så får man stanna i 6 månader. arbetstillstånd kan du nog se dig i månen efter. 1 av våra svenska kompisar hade tillstånd i vintras och hans farbror hade intygat att han hade jobb på hans firma. catch 22. inget jobb utan arbetstillstånd, inget arbetstillstånd utan jobb... fast svart kan man ju alltid jobba( svårt att få dock, en del razzior så arbetsgivarena är lite rädda) om man inte tycker att det gör nåt att man inte får komma tillbaks på 5 år om de upptäcker en. fast låt inte det hindra er. whistler är fantastiskt. ja, det är massor av turister och bra åkare så det blir inte lika mkt puder som på andra orter, men det finns en anledning till att jag åker tillbaks i vinter...

Tillbaka
Topp