Jag ska bli proffs!

bison

Ny medlem
Jag ska bli proffs!
=) jadu!

är det försent att bli "proffs" i t ex extremåkning om man börjar satsa vid 18 års ålder =).. snälla säg att det är möjligt!! ;)

Jag ska bli proffs!
Maila och hör med Free Radicals om dom e sugna på att filma dig när du kör störtlopp ner från K2. Om du grejjar det så är nog din lycka gjord...

Jag ska bli proffs!
Nej för fasen!!! Klart att det inte är försent!
Skidåkning är ju som tur är inte en sport där man är som bäst vid 15 års ålder som tex gympastik (tjejer då iofs). (För övrigt anser jag att freeride-åkning inte är en sport utan mer en livsstil.) Förutsättningarna brukar vara rätt tuffa dock. Har du ett fett arv på banken så att du kan tillbringa åtminstone 6 månader/år på skidor i sjyssta orter (nej, Hammarbybacken räknas inte) så har du goda förutsättningar. Har du dessutom nerver av stål och är modig som en Bajare som strosar genom Solna, ja då är det inte mycket som fattas. Sedan kan man ju inte komma ifrån att man måste ha lite talang, men det utgår jag ifrån att du har iom att du frågar. Andra tips kan vara att ställa upp i tävlingar, evenemang och annat, även om inga prispengar är inblandade. Förhoppningsvis får några sponsorer upp ögonen för dig och *poff*. Du är ett proffs. Enkelt va?

Följdfråga: Har någon eller några kända "extrem"-skidåkare varit skidlärare innan friåkningskarriären?

Rock on!

Jag ska bli proffs!
Hehe, får kötta några månader sen efter gymnasiet då..... nu får det bli en vecka i st.anton sen kanske åre eller nått om jag har tid och pengar!
Som merit hittills har jag en 1a plats medalj i storslalom när jag var typ 8-9 år =)
Det var ju ett antal ungar som var med....
Jag är ju en ängel som går runt och predikar i skåne så jag har ju lite mod i kroppen =). vi får se om man blir nått!
Fast man bör ju tänka på att man inte behöver vara proffs för att njuta av denna underbara sport. så fortsätt freerajda där ute!!!

whos gonna make me? im a fucking rockstar!

Jag ska bli proffs!
Lånar tråden lite, någon som vet om det var åldersgräns på t.ex nm när det gick i riksgränsen? Skulle vara skojj att vara med i någon tävling men är bara 14 år..

edit: såg inte att tråden var så gammal, aja inte mycket att göra åt.

Senast ändrad:

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp