Jag undrar 2 saker om Val Thorens:

SaloScream

Ny medlem
Hej alla skidfantaster!

Det är så att jag åker till Franska alperna för första gången någonsin på fredag, och jag längtar som in i helvete, pumpa puder, sola och festa.

Nu undrar jag två saker om Val Thorens:

1 Hur lyder alkohollagarna där? Jag är 17 men fyller arton i år och jag ser äldre ut enligt kompisar...

2 Hur är lägenheterna l'Altineige, ni som varit där/känner någon som varit där?

Planerar en skidresa innehållande superbra skidåkning och fullt partajande på kvällarna.

Ha det!

har hört från tidigare resenärer dit att dem inte tar legg nånstans där Förutom på Malaysia!

Ska själv ner vecka 9 och är så taggad till tusen xd har hört attt tango ska ha grym afterski och att underground är stället man håller till på om nätterna x)

har några poalre som bodde på Altineige förra året och lägenhterna var väll sisådär , men vem bryr sig när biran är kall och brudarna k*ta? :D

1. franska alco lagen säger att man från och med 16 års ålder får dricka vin och öl i sälskap av vuxen dvs person över 18 som tar ansvar för dig. men du behöver inte oroa dig för det i VT det kan jag lova.

2. lägenheterna på altineige funkar, man e ju ändå inte hemma så mkt.

mest kul kommer du ha på tangos afterski eller sne skos afterski på kvällen drar du till underground. the frog and roast beef är också ett sjukt kul ställe, kan va riktigt bra ös där! o hälsa lasse i baren på tango! ha en bra vecka1

hehe låter nice :D

vi ska bo på Neves, några bra tips om mataffärer där dricka är billigt? Går de att köpa sprit i mat affärerna osv?
Några bra tips i allmänhet? :D

låter nice :D

aaa fan kanske ses på tagno runt 4 :D
är ni många som drar ner eller? Några brudar? x)

De funkar iaf att köpa alkohol i affärerna typ ica :P! där kan du säkert köpa även om du inte ens fått tänder än :)

En 3:e grej är ju att pudret sannolikt ofinns, i a f enligt mina rapporter. Mycket grus på berget. Men det är klart du ville ju bara veta 2 saker... ;-)
Ha det så kul i a f!
/A

jag ska också ner. V.8. Sjukt gött! Vi bor på nåt ställe som heter Le Tikal. Ingen aning vad det är, men nån sa att det var hyfsat. Jag har också hört att alla kan dricka, men annars får ni hänga med mig som är över 18! :P

Okej alla, fan va najs de låter! Jag tror inte det kommer bli nåt problem med drickan asså, dessutom åker jag med Nortlander, hörde att man fick såna armband eller nåt på malaysia? Jag vet inget asså ;)

Vi ses i pisten :)

hej.. har dock hört att caz cafe skulle vara riktigt najs... och underground... två fina klubbar/barer där ungdomarna hängde.. NAJS :D

Åker också ner v.8.

Och nej för er som är under 18 skall det inte vara några problem att köpa alkohol i varken baren eller i mataffärerna.

För 2 år sedan fick vi armband utav Nortlander som gav oss fritt inträde till Malaysia, om det är så iår är jag inte säker på, men jag skulle inte kunna tänka mig något annat.

Offpsit får vi väl bara hoppas på att det dumpar ner lite mer snö än vad som redan finns där, annars är
nog risken för stenar osv ganska stor.

för i helvete, vart är alla tjejer?!?! :P

Jag har hört ett envist rykte om att det går 5 killar på 1 tjej i VT.... :( Hoppas verkligen nt det!

Haha snarare 10 killar per tjej kan jag lova. varav 7 av 10 är fula fransyskor ;)

I vårat gäng är det 18 killar och 2 brudar ;) och dom brudarna skall ni hålla tassarna borta ifrån ;) hehe

siva15 sa:
hehe låter nice :D

vi ska bo på Neves, några bra tips om mataffärer där dricka är billigt? Går de att köpa sprit i mat affärerna osv?
Några bra tips i allmänhet? :D
Finns några olika super maché(tror jag det heter) som är typ som ica eller konsum typ..fast du kan handla öl,vin och sprit på dessa ställena...

Det går jätte bra att supa där! Jg var där v.2 . fick ut öl och diverse både i matbutikerna och ute på krogen så det är inga problem, festa på!

Ace_DG sa:
En 3:e grej är ju att pudret sannolikt ofinns, i a f enligt mina rapporter. Mycket grus på berget. Men det är klart du ville ju bara veta 2 saker... ;-)
Ha det så kul i a f!
/A
Ace, enda anledningen till att dessa grabbar åker ner är ju att deras gamla hederliga köttmarknad Crazy Horse har stängt efter welterviktsmatchen där förra året. Man måste följa honorna i deras vandring, och snart tar de bussen ner till Frankrike... Skidor kan man ju åka i Väsjöbacken, de har ju ett bra hopp och några boxar...

siva15 sa:
har hört från tidigare resenärer dit att dem inte tar legg nånstans där Förutom på Malaysia!

Ska själv ner vecka 9 och är så taggad till tusen xd har hört attt tango ska ha grym afterski och att underground är stället man håller till på om nätterna x)

har några poalre som bodde på Altineige förra året och lägenhterna var väll sisådär , men vem bryr sig när biran är kall och brudarna k*ta? :D
ofta jag var där när jag var 14 o va inne på malaysia

men vad är det du vill bevisa? det är bara vad jag hört och sett många andra skriva om..
that's the way it is!

Back from Val.T

Party, sol och puder kan man sammanfatta det med.
När vi åkte därifrån töade det dock. Innan hade det kommit en fet dump.
Riktigt najsiga offpiståk gick att hitta om man bara vågade sig en bit utanför pisterna.

Partyt är också riktigt bra därnere. Gryggit bra röj på Malaysia på nätterna.
Afterskin på tango är kalas. Underground funkar de med men ligger snäppet bakom Malaysia i mina ögon. Le Monde är ett trevligt ställe annars. Caz cafe ger jag inte mycket för då killarna var tvungna att betala för att komma in.

Tillbaka
Topp