Jämförelse av Snöskor!? Msr, Atlas eller verts?

Berry

Medlem
Hej!
Sökte på forumet för att sätta mig in i ämnet och hittade en länk till en jämförelse av snöskor från 1998 (http://www.couloirmag.com/gear/accessories/snowshoes/snowshoes.htm) men det måste ju finnas nyare, hellst vill jag ju helt klart ha en jämförelse av utbudet för den här säsongen.

Annars så skulle det vara schysst om det finns folk som använt MSR denali, Atlas 12 eller Verts och som kunde säga sitt! Eller om det är några som jag missat som är bättre än de tre ovanstående..

Mina krav är att de är lätta att ta av och på en snowboardsko, dvs. att det funkar även i svårare terräng och inte bara när man provar i butiken.
Att de är är grymma att gå med och inte känns "tunga" och att de skall gå att använda även vid de brantare partierna av toppturen med lite svårare terräng förhållanden.
Sen så skulle jag gärna vilja ha lösa stegjärn med dem och självklart så lätta skor som möjligt. Sist men inte minst så måste de vara smidiga att packa ner så att de inte är ivägen för åkningen, annars kan man ju strunta i att slita sig uppåt överhuvudtaget!!

MSR Denali är en grym snösko...den har vunnit flertalet tester och den funkar jäkligt bra i svårare terräng också! På de turerna jag gick på så var jag den enda som inte hade problem med snöskorna...

vilken av deras skor har/hade du då? Finns ju ett gäng att välja på, dels klassikern denali men också denali ascent och denali evo ascent samt lightning ascent även om den iofs ser lite tunn ut..

Tillbaka
Topp