Japan 2013

Japan 2013
Hej,

Jag och mina vänner beger oss från Japan och Hakuba den 30:e Januari. Jag sitter på ett säsongskort i den största skidorten i Hakuba - Happo One. Säsongskortet är ett Weekday Season Pass, vilket innebär att man inte kan använda det på helger. Detta är ett mycket genomtänkt och lyckat köp. Jag berättar gärna mer vid intresse.

Mina vänner har också säsongskort till salu om fler skulle behövas (upp till 4 totalt).

Pris: 2,500kr
Nypris: 48,000Yen = 3,850kr

Mvh,
Fredrik

Senast ändrad:
Japan 2013
Åker till Niseko v7 och v8. Är lite funderande på om det är vettigt att ta med splitboarden också eller räcker vanlig puderbräda. 23 kg packning och 12 kg max för brädbagen sätter ju lite begränsningar.

Anders

Japan 2013
"23 kg packning och 12 kg max för brädbagen"

Det misstänker jag är vad som gäller för resan till Tokyo. Resan till Sapporo brukar ha andra bagageregler iaf om du reser med ANA eller JAL.

Jag har fortf. ingen klarhet i exakt vad som gäller och det verkar som om olika regler gäller lite beroende på vem som står i incheckningen. Men vad min resebyrå luskade ut förra året var att 20 kg var maxgräns (inkluderat skidbagen) Vi höll oss under 20 kg men fick ändå betala någon hundralapp för att skidorna var skrymmande (eller nåt sånt... lite språkförbistring på flygplatsen)

Så kolla gärna upp en extra gång vad som faktiskt gäller och var beredd på att behöva argumentera för din sak med incheckningen.

:)

Japan 2013
Jag åkte i lördags med Air France. Göteborg - Tokyo.
Fritt:Handbagage & 23kg väska.
800kr/enkel väg för en snowboard rullbag med massa skit i, typ 21kg.

Senast ändrad:
Japan 2013
Jäkligt sugen på Niseko men undrar när säsongen i Japan slutar. Kan inte ta ledigt förrän i slutet av mars. Blir det för sent då, att åka dit och ta en två veckors vinterresa?

Tack!

Japan 2013
brainfarmproduction sa:
Jäkligt sugen på Niseko men undrar när säsongen i Japan slutar. Kan inte ta ledigt förrän i slutet av mars. Blir det för sent då, att åka dit och ta en två veckors vinterresa?

Tack!
Slutar typ snöa i slutet av februari och börjar bli varmt då. Men klart, precis som överallt kan du ha tur och få sena monsterdumpet. SKulle hellre siktat på kanada vid den tiden på året. Niseko brukar vara bäst jan-feb, vissa år dec. Ofta julafton, som en extra bonus.

Japan 2013
Jag har ett säsongskort i Moiwa(niseko) till salu från den 14 februari för19000yen.
Absolut det bästa puderstället på orten enligt min mening.

Japan 2013
Igår dog två personer i Niseko.
En var från Japan och den andre var finne.

Orsak: Åkt utanför området och åkt ner i snösprickor.

Japan 2013
Hakuba: Svinkallt idag och is överallt. Ska fortfarande bli varmt och regna mer inatt. Inga jordbävningar, men förmodligen rekord i antalet personer kvar på lodgen under dagtid.

Japan 2013
Två säsongskort för Niseko all mountain (hirafu, annupuri, hanazono) till salu från den 12-13 februari.
pris efter överenskommelse.

Skriv i Pm eller mail: c.lars.brown@gmail.com

Hade fint HAJ!

Japan 2013
Blev lite stressigt när jag skulle hem,så jag glömde min Transiver,
Kan ordna så den kommer på plats
I Nesiko för vidare transport till Sverige. Just nu är den i Moiwa

Japan 2013
thomas58 sa:
Blev lite stressigt när jag skulle hem,så jag glömde min Transiver,
Kan ordna så den kommer på plats
I Nesiko för vidare transport till Sverige. Just nu är den i Moiwa
Kan du få den till hirafu kan jag ta med den hem om ca 3 veckor.
Vet inte om jag kommer besöka moiwa mer, troligtvis inte.

Japan 2013
Tänkte bara slänga upp en länk till min första Japan video ifrån niseko.
Tycker nån de är kul att titta så gör det, annars låt bli. :)
Är första videon jag gjort, de finns två till ifrån vår myoko och hakuba del av resan under min användare på vimeo om det är av intresse. Kanske kul för er som varit på ställena...:)

Japan 2013
Hur är det med snön från mitten av mars till mitten av april?

Jag och en polare är sugna på att lämna chamonix för niseko.

Japan 2013
joohaaan sa:

Det är för sent tyvärr.

Förtydligande: Det går förmodligen att åka skidor, men sannolikheten att ni får något av det Hokkaido är känt för är ganska liten.

Senast ändrad:
Japan 2013
joohaaan sa:

Glöm Niseko. Hakuba, däremot, har haft ett bra snöår och får ofta rejäla dump även i mars. April går dock generellt bort i Japan...

Japan 2013
Sonite sa:
Tänkte bara slänga upp en länk till min första Japan video ifrån niseko.
Tycker nån de är kul att titta så gör det, annars låt bli. :)
Är första videon jag gjort, de finns två till ifrån vår myoko och hakuba del av resan under min användare på vimeo om det är av intresse. Kanske kul för er som varit på ställena...:)

Bra videos! Bodde också på Mont Cervin i Myoko i början av jan. Allt bra förutom att det inte var en skidåkar frukost. Såg att ni hajkade/hudade på Mt Myoko. Nådde ni till toppen av Mt Myoko föresten?

Japan 2013
1 GB-begränsningen på Freeride verkar inte släppa igenom vårt bildspel från Niseko v7-8. Ni som vill se hur det var - och det var bra - titta här:

Anders

Tillbaka
Topp