Japan 2015

Japan 2015
Oscar-Johansson sa:
Halloj! Glömde mina hudar i hemma i Stockholm och undrar om det finns någon vänlig själ som ska hit som kan ta med sig dem?
Hej,

Om "hit" är i nisekotrakten så åker vi på torsdag 15/1. Hinner inte hämta något, men om du har någon som kan lämna hudarna till oss kan det funka. I Vaxholm eller Täby.

/Helena

Japan 2015
Tja! Vi är 2 som bokat flyg till Sapporo den 27e januari, men har inget boende än. Det mesta inom rimlig budget verkar fullbokat... Vi har inte bestämt oss för någon speciell by.
Funderade lite på att hyra en husbil under 2 veckor. Någon som har erfarenhet av det? Eller har ett boendeförslag i övrigt?

Japan 2015
HelenaErika sa:
Oscar-Johansson sa:
Halloj! Glömde mina hudar i hemma i Stockholm och undrar om det finns någon vänlig själ som ska hit som kan ta med sig dem?
Hej,

Om "hit" är i nisekotrakten så åker vi på torsdag 15/1. Hinner inte hämta något, men om du har någon som kan lämna hudarna till oss kan det funka. I Vaxholm eller Täby.

/Helena
Hej, sorry för oklart meddelande! Hit är Nisekotrakten så ska kolla om någon kan lämna dem hos er! PM:ar dig!

Japan 2015
Både på Rusutsu resort och här på moiwa lodge är det ojordade uttag och jag kan tänka mig att det är så på många andra ställen. Så ta med en utan jord. Jag fick mecka bort den på min adapter...

Japan 2015
Tjenare allihop!

Jag är för tillfället i Kanada just nu, hade tänkt vara här i 3 månader och köra snowboard men det tyckte inte hon som satt i immigrations polisen. Jag fick bara en månads visum här.

Nu siktar jag kikaren mot Japan och har funnit en mycket billig resa till Tokyo.

mina frågor är:
Vart ska man åka någonstans för att få den bästa åkningen?
Vad är en totalt kostnad på säg ungefär 2 månader?
Hur bor man billigast?

Tacksam för svar :)

Ha det bra så länge / Sebbe

Japan 2015
Hallo!
Jeg gjør en sesong i Japan sammen med to kompiser, men da begge er skadet og på vei hjem er jeg nødt til å fortsette alene.

Jeg har ikke midler til å fortsette alene, så derfor søker jeg etter 1-2 personer som er gira på et aldri så lite eventyr!

Så langt er det Hakuba, Nozawa Onsen og Myoko som er tingen. Dvs at jeg er på den sødra øya.

Jeg bor i en Campervan. Dersom jeg ikke finner noen som kan steppe in for de to andre, må jeg hjem... Thats life, but life can sometimes be a shitty one..

Anyone out there ?

Dette er fra perioden 1 feb - 12 mars
Lengde på boende er ikke viktig. Dvs at jeg er fornøyd så lenge jeg finner folk.

Senast ändrad:
Japan 2015
Jag och tjejen ska aka till Nozawa i tva dagar, for att kika lite infor nasta sasong. Nagon som varit dar och vet hur harda dom ar pa att droppa de forbjudna stallerna? Ar det liknande Happo dar man kommer undan de allra flesta gangerna?

Och ni som varit dar, hur ar BC mojligheterna? Finns det mycket runtomkring?
Kan man gora en sasong i Nozawa utan att trottna?

Japan 2015
Vannish sa:
Jag och tjejen ska aka till Nozawa i tva dagar, for att kika lite infor nasta sasong. Nagon som varit dar och vet hur harda dom ar pa att droppa de forbjudna stallerna? Ar det liknande Happo dar man kommer undan de allra flesta gangerna?

Och ni som varit dar, hur ar BC mojligheterna? Finns det mycket runtomkring?
Kan man gora en sasong i Nozawa utan att trottna?
Var där för några veckor sen och körde under många rep utan problem. Så länge man sköter det snyggt och inte gör några dumheter så är det nog ingen som bryr sig.

Japan 2015
Halloj allihopa,

Åker hem från Moiwa/Niseko nu på onsdag och försöker sälja mina säsongskort.

Är det någon som kommer hit kan ni spara lite pengar på att köpa dem istället för nya!

Japan 2015
Är det någon annan som är i Niseko och också tröttnat på den hemska snön? Vi tänkte dra mot Asahidake/kurodake-trakterna för att leta bättre puder, har bil och två platser om någon är sugen på att hänga med. Planen är att dra på fredag och sen tillbaka om 4-5 dagar. PM vid intresse.

Japan 2015
Hallå allihopa! Jag har bokat en biljett till Japan i slutet av januari 2015 och tänkte stanna februari ut. Finns det någon här som kommer vara i Hokkaido/Hakuba kring den tiden? :)

Japan 2015
filipeklund sa:
Någon som har tips om moiwa? allt från boende till åkning välkomnas =)
Moiwa Lodge bästa stället
Woodpecker Lodge basis ställe
Lodge Miowa kapselhotell utan känsla

Åkningen...bara ta liften upp finns 100 olika ställen att åka på Lättåtkomligt och bästa stället i min mening.

Japan 2015
thomas58 sa:
filipeklund sa:
Någon som har tips om moiwa? allt från boende till åkning välkomnas =)
Moiwa Lodge bästa stället
Woodpecker Lodge basis ställe
Lodge Miowa kapselhotell utan känsla

Åkningen...bara ta liften upp finns 100 olika ställen att åka på Lättåtkomligt och bästa stället i min mening.
Tänkte fel, Nu ska vi inte till moiwa längre utan myoko.
Vet någon någonting om myoko är det välkommet.

Tack ändå

Tillbaka
Topp