Japan, Hakuba 2018 - tips på boende + hur långt i förväg måste man boka?

jewi

Ny medlem
Vi är ett gäng på 7 pers som planerar att testa skidåkningen i Hakuba i januari nästa år (2018). Vi sitter redan nu och letar efter boenden, och enligt tex hotels.com är det mesta redan bokat. Kan det verkligen stämma?

Hur långt i förväg borde man boka sitt boende? Nån som har tips på schyst boende i Hakuba? Vi är inte så kräsna och vill gärna hålla nere priset utan att behöva trängas allt för mycket "japanese style" ;)

Ps. Vi är såklart även tacksamma för andra spännande Hakuba-tips!

Hakuba Powder Lodge. Är det åka skidor som är fokus och ni gärna träffar andra människor att hänga och åka med finns inget bättre ställe i Hakuba. Bokningen för nästa säsong för de flesta ställen har inte öppnat än, därför det ser lite konstigt ut, men det är en god idé att vara tidigt ute helt klart. September eller så senast skulle jag säga.

+1 på Hakuba powder lodge. Jag har även bott på Penke Panke lodge. Det är lite bekvämare, med gångavstånd till lift i Happo One och närliggande matställen, men verkar inte ha samma dragningskraft på dedikerade åkare. Dock, jag är rätt bekväm av mig så såvida jag inte åkte själv skulle jag helst bopå på Penke igen.

Tillbaka
Topp