Japan: Niseko, Furano, Shiga Kogen

Emilian

Ny medlem
Hej.
Blir Japan i vinter. Biljett bokad. men, kan inte bestämma mig för vilken ort..
Vill i princip ha, mkt puder och lite utmaning. Helst inte så mkt folk i backen. Varma källor, bra mat (mja..) och så ska det finnas någon härlig pub el liknande, kan ju inte vara utan skidåknings-ölen. Svårt att få en perfekt kombo men :)

Niseko är ju den som det står mest om, mkt aussies. Furano ska vara bättre off-pist?
Hokkaido verkar vara det bästa området?

Är orten Hakkoda (ligger i området Tohoku) helt dött? vad jag fått fram så är det väldigt bra puder men inget liv i övrigt?

Någon som vill guida mig rätt i djungeln av alla dessa orter, då det är första gången till Japan. Alla tips uppskattas :)

tack tack

Jag måste säga att jag är sjukt avundsjukt till att börja med. :)
Kan tipsa om japan-special här på freeride. Står mycket matnyttigt i de två artiklarna, samt en hel del länkar.

Följ med då :)

Börjar blir så snurrig i huvudet av all läsning om Japan, men ska fortsätta att läsa. Långtids-boende kan ju vara det som är svårast. Fast man behöver ju iofs inte frysa fast på en plats :)

kan ju tipsa jag med, även om jag skapade tråden själv..
till de som vill veta mer om japan:
http://hokkaidotracks.com
www.skijapan.com
www.snowjapan.com

Hallå, jag ska också åka till Japan denna vinter.
kommer jobba i en skidskola i niseko med alla australienare =) (om alla visumpapper går igenom)
Då får du komma förbi och säga hej, alltid trevligt med svenskar när man är ute och äventyrar!

Nå, har någon kommit fram till vad som är den ultimata Japan-säsongsorten? Jag har precis börjat leta orter i Japan så jag är helt lost. Kom gärna med tips och förslag!
Arigato!

Niseko är trevligt och bra då det är stort och mkt andra där vilket kan vara bra om man inte kan japanska.

Hakuba ska (tror jag) vara brantare är Niseko men inte lika stort.

Dit jag ska iaf, så tyckte väl att de två orterna passade bra då det är min första gång i Japan.

Hoppas det hjälpte något :)

Tillbaka
Topp