lmk30
Aktiv medlem
Japanskida för kortväxt tjej
Tja! Nyss hemkommen från en riktig kanonvecka med midjedjupt och inser att mina favoriter inte håller måttet för så pass mkt snö... Tänkte dra till Japan nästa säsong och behöver nu lite tips på alternativa skidor. Problemet är att jag är så in i bängen kort, inte ens 160cm vilket begränsar urvalet. Väger strax över 50kg. Upplever mig som en rätt avancerad åkare men drar inga drops el annat lite mer akrobatiskt! ?
Åker nu på völkl aura som funkar kanon för svensk åkning inkl off pist men baserat på veckan som gått är det inte rätt skida för riktigt fina puderförhållanden.
Har tittat lite på Line Pandora och völkl one pink vilka finns i längder som skulle funka. Har dock inte provat ngn av dessa. Vill gärna ha tips på stabila men roliga puderlagg som helst inte är allt för tunga så att det funkar att tura också.
Tack å bock!
Åker nu på völkl aura som funkar kanon för svensk åkning inkl off pist men baserat på veckan som gått är det inte rätt skida för riktigt fina puderförhållanden.
Har tittat lite på Line Pandora och völkl one pink vilka finns i längder som skulle funka. Har dock inte provat ngn av dessa. Vill gärna ha tips på stabila men roliga puderlagg som helst inte är allt för tunga så att det funkar att tura också.
Tack å bock!