jävla amerikaner... (OS - halfpipe)

lebonbon

Ny medlem
...säkert en regeringskomplott. Fyra amerikaner i topp.

Nä men Ross Powers körde lite sketchy tycker jag allt. Japanen,
punkfinnen och Italienaren körde helt klart bäst, snyggast och
roligast.

Daniel Frank kändes lite passé (läs - lågt) även om han körde
vackert.

Jaja, bättre lycka nästa gång för svenskarna.

/tobias

dommarna var naturligt vis köpta/hotade av usa. det är ju solklart. morot och piska, det är amerikanarna bra på. "döm till vår fördel, så får du 10 000 dollar och ett harem på tjugo slavinnor. och, by the way, du slipper elektriska stolen också..." sådana är dom!

Italienarn,japanen fick de poäng de förtjänade men finnen fick nog lite för lite på sitt andra åk. Däremot fick Ross obegripligt höga poäng på sitt vinnaråk även om det var jävligt bra.
Ett hederspris tycker jag till Japanens fantastiska höjd och längd.
Jag tycker för övrigt att det har blivit en hög nivå på hoppen generellt bland världseliten på tävlingar som denna.Kul! Det brukar ju kunna bli lite spännt. Det hoppades ju idag fetare än i de bästa jibbfilmer. Beror nog en del på att pipen var i kalasskick
Ja men hej då!/SH

Hur sjukt är det att en dommare från ett land får sätta pinnar på en åkare från samma land?

Japan höjd: 10,0.

Ja, Ross Powers var bättre i luften än på snön. Han halkade runt lite
väl mycket tyckte jag...

Näe, italienarn och finnen var helt klart värda en medaljplats.
Japanen var helt klart coolast!

Japanen - den grymmaste stilen. Han första flip i andra åket var det tokigaste jag sett. Sen att Japanska domaren borde genomgått en dopingkontroll också är en annan femma. Han verkade lite...ehh, vinglig på siffrorna.

Annars en heelt bisarr final där de hoppade helt *...* högt. Daniel Frank var den enda som hoppade på normala höjder, tyvärr.

>> RR <<

japanen var overklig. hoppade sanslöst högt och rent. konstigt att han kunde dra på cleana volter med snurr och grab 3m ut ur pipen och sen flaxa på vanliga grabs.

bedömningssporter kommer aldrig bli rättvisa, så är det bara. tyckte att det var överlag bra dömt även om vissa poäng var lite konstiga(visst hoppade japsen högt men en 10:a hade han nog inte fått om domaren inte varit japansk...)

ross powers vann välförtjänt. finnarna kunde fått lite bättre poäng.

Ross Powers förtjänade att vinna, inget snack om den saken!
Men de två andra amerikarnarnas placeringar känner jag att de var lite tvivelaktiga. Amerikanen som kom tvåa åkte mycket bra, men undra om inte japanen eller punkarfinnen borde ha klämt sig in mellan honom och Powers i placering!(?)

*Japanen som bara är 17 år kommer tillbaks! Vilka volter + höjd!
*Synd Magnus Sterner!
*Trodde Trevor Andrew skulle hamna bättre, men *whatever!*
*Höjd-mätar-japanen = sista gången han dömde!

-->A.Klippinge->>

Ja ni, den där japanske domaren satte mycket märkliga betyg på höjden, en femma hit, en sjua dit - och en tia till japanen. *suck*
Visst var både japanen och finnarna grymma! Shit vad grannland i öster härskar i halfpipen.

Tråkigt att det gick som det gjorde för Sterner bara, men han får komma tillbaka någon annan gång.

Daniel Franck däremot var nog den störste "skrällen" av dom alla, jag hade ju förväntat mig att han skulle ha lite höjd i alla fall, det här var ju nästan pinsamt i jämförelse med de andra åkarna.

Bara Sterner lär sig snurra samt att tweaka mer i sina flippar så blir det medalj nästa gång. Mer halfpipe i OS!

En känga till alla skidåkare: Märkligt att hashpulkeåkarna kan ta så mycket mer höjd i pipen än vad skidåkarna gör......

Måste bara säga att jag faktiskt är grymt imponerad på de hen snåbårdersjävlan...
Satan vad de laddade!
Sen det här med bedömningssporter... det känns väl inte så jävla internet..eller?
Jag anser ju att det enda rättvisa vore att köra hela finalgänget bara som uppvisning eller kanske nån tekniknisse kan räkna ut ett poängsystem liknande thps2(nördvarning på mig..) som reggas via en super-gps eller liknande, det vore nått va?

Dom bästa tricken var ju helt klart italienaren Kratters och japanens. Kratters inverterade 1080 var det inget fel på. Heller inte japans jävligt mega flipp mongo tripp inverterade volt. Klart bäst.

att snowboardåkarna "kan" ta så mycket mer höjd beror väl mest på att snowboardpipe har funnits i 10-15(?) år medan skidåkarna precis haft sina första stora tävlingar å kör redan stora feta trick som mctwists, d-spins och flatspins.
men visst saknar dom massor av höjd och är inte ens i närheten av att vara lika cleana.
är övertygad om att skidåkaran kan köra lika bra om ett par år.

men denna halfpipe-tävling var nått av det värsta(läs bästa) jag sett utföras på snö, inräknat diverse skidfilmer!

italienarens håkonflip 1080 var ju helt otrolig.. ingen fart hade han heller.. snurrade fort så in i kotlett

i övrigt så var marku koski helt otrolig.

Jag tycker finland rulade... måhända hadde de leasat konståkningsdommarna? Eller hade alla rökt på innan? Vad vet jag... vet iaf att vem som helst kan bedömma höjd bättre än japan, räcker att kunna se 30% på ena ögat :)

I övrigt mycket gentlemannamässigt att gratulera USA av bla finland trots den sunkiga dommarinsatsen.

Bättre lycka nästa gång för svenskarna! Ibland missar man, så är det bara...

Når det gjelder Franck. Var han ikke frisk når han kjørte. Hadde falt
stygt på oppvarming til finalene, slo seg kraftig i hodet. Huska
ingenting fra førsterunnet. Ble anbefalt av lege å ikke kjøre
andrerunnet, men trosset dette.
Kim Christiansen hadde forøvrig vipa alle lett om han hadde holdt
seg på beina. Den mannen er ikke redd for noenting.
Sorsa blei for opptatt av sveisen sin...

Faaan, Jag missade halfpipe finalen och nu när jag sitter och läser era inlägg blir jag så jävla avundsjuk. Är det någon som vet var man kan ladda hem eller kolla på någonstans. Skulle bli så jävla glad om någon visste.

Tillbaka
Topp