JÄVLA SKIT! tårna tar lite emot på mina nya boots!=(

Finnen85

Ny medlem
jag har beställt nya boots och haft oturen att beställa fel storlek även fast jag gjorde rätt mätning enligt tabellen =(
men det är inte så farligt, tårna tar bara emot skitlite när jag står rakt och går, men när jag böjer mig så tar dem inte emot så mkt, töjer dem sig?
eller ska jag skicka tillbaks och ta en större storlek? vad tror ni?

Vore tacksam för svar!

M.V.H // Niko Penttinen

Du kan trycka pjäxan på längden om du går till en skidverkstad så fixar dom det skulle jag tro!

Du kan va lugn, snöra på dig bootsen och gå så mycket du kan hemma...de formar sig

är det 100 % säkert? vet att dem formar sig på bredden och så men inte trodde jag dem gjorde det på längden? vore bra isf. :P

Det är inte formbara boots då? som man slänger in i ugnen.. själv ska jag dundra in mina nya daniel franck snart. Men annars skulle jag självklart gå upp 0.5 i storlek. Inge kul med en keff boot en hel säsong.

Låter inte så farligt. Innerskor (både i pjäxor och snowboardboots) ska kännas lite för små i början. När du har kört några dagar så kommer de att ha töjts ut så pass att tårna inte längre tar i.

Köper man lagom stora boots/innerskor från början kommer de efter ett tags användning ha blivit lite för stora. I får stora skor glider man runt och fryser om tårna... Inte så kul
/mikko

det är väl så att om du har förstora så fryser du och har du för små fryser du också = lagom är bäst, i det här fallet kan jag inte uttala mig hurvida storlekena på pjäxorna är lagom eller för små!

Det är lugnt finnen.. Tar dom inte emot när du åker så är ju allt piano! Du står ju inte upp när du åker, hoppas jag iaf.. Då böjer du ju benen och då åker ju hälen och hela foten bakåt i pjäxan. Om du sedan säger att tårna tar i när du går. SO WHAT?! Du ska ju inte gå i dom. Det är ju skidåkning som gäller. Om det nu är så lite som tar i som du säger så tror jag att dom formar sig allt eftersom så att dom passar. Har dom comfort fit så kan du ju bara gå till en vanlig sportbutik så kan dom värma på pjäxorna så att dom formar sig efter foten.

/brandt

för det första så är det boots han har köpt, ikke pjäxor.
för det andra så går mina boots emot lite med, men det är lungan, för som brandt sejjer: man brukar inte gå alltför långa sträckor i bootsen.
för det tredje så ska jag gå och äta pasta nu.

för optimalt hälgrepp så ska bootsen vara så små som möjligt, det innebär oftea att man tar i med tårna. men det spelar oftast ingen roll..

hare
wg

jasså ok,
jo det stämmer inte ska man gå i dem!
men så ni tycker jag ska behålla dem lr?
för det tar inte i när jag är i min åkposition...

boots som man slänger in i ugnen???... mina Salomon Maori är lite trånga.. kan man värma dom och sedan forma?.. skulle vara skönt att få min högerkänga lite större...
nån som vet om det går och hur gör man isåfall????
tacksam för svar..

Fråga där du köpte dom om det går att göra så med dom. men jag tror inte salomon har skor som man kan forma i ugnen. Dom har en modell som man kan forma efter foten. Malamute heter den. Men den värmer man i en speciell maskin i butiken. Mycket bra sko för övrigt.

Tillbaka
Topp