Jävla spegelglas!

Klimpen

Medlem
Jävla spegelglas!
Hej alla flickor o pojkar! E d nån där ute mer än jag som har tröttnat på att spegelytan på goggelsen tycks vara gjord av vattenfärg. Efter en veckas solande och två ggr putsande av spegelglasen så har det spegellika ytskicktet fösunnit eller lämnat stora hål där den elaka solen eldar upp dina ögon.
Asså finns det inga tillverkare som har lyckats lösa det här problemet? mina scott är inne på andra reklamationen, blä!
Känns ju lite tråkigt att behöva punga ut med över 400 spänn (endast linsen) för saker som håller mindre än två veckor. Ska det verkligen vara så här!!!
/Kim

Jävla spegelglas!
Mitt hjälmvisir ser bra ut efter många år trots putsning med tuffa rengöringsmedel (flugor) efter nästan varje gångs användning. Att du har problem med Scott kanske inte är så konstigt, de har kvalitetsproblem med allt de tillverkar. Byt märke och hoppas på det bästa!!!

Jävla spegelglas!
Tjaba!
Har samma problem som du.
Irridiumet (tror jag att det stavas) som är själva spegeln är ENORMT jäkla känsligt mot typ hårt snösprut.
Har två spegel googles och efter två skrotningar i bigjumpet så var det stora hål i dem. Inte så kul.

Jävla spegelglas!
Tjena!
Jobbar uppe på Gurra i L-vallen och Scott har haft problem med sin spegellins till bl.a. MX-serien. Reklamera skiten eller kräv tillbaka pengarna och köp andra. Kör med Oakleys gogglar själv och där har det inte varit några problem alls.
Hoppas det löser sig!
// Danne

Jävla spegelglas!
Köp Smith istället. Själva iridiumskiktet ligger mitt i glasen så att säga, alltså inlagt mellan två plastskikt. Detta gör att det garanterat inte skavs bort! Extremt mycket bättre än om det sitter utanpå, jag har inte fått en repa fast jag använt mina Smith Alias i ungefär 25 veckor..

Jävla spegelglas!
Har haft samma problem!
Först med ett par bolle-goggles och sen med scott. På bolle försvann iridiumskiktet när jag jag tog bort snö efter ett fall. JAg reklamerade dem och gav bort dem till tjejen och svor på att jag aldrig skulle köpa goggles med spegelglas igen. Men dom ser ju coola ut, så när jag var affären för att köpa nya så tänkte jag i min enfald att scott säkert var bättre än bolle. Så var det inte! Men scottglasögonen orkade jag inte reklamera utan tvättade bort resterna av spegelglaset med lite diskmedel. Nu är det vanliga solglas utan spegel!

-Calle

Tillbaka
Topp