Jib academy sverige kval 2010!

J-Flashi

Ny medlem
Tja, undrar om det bara är jag som tycker det är en försämring ifrån förra året när dem meddelar vart kvalen och sverige finalen går osv..

Till exempel att inte 93:or får vara med när 92:or fick vara med förra året.
Sverige finalen är i Gesunda när dde förra året hölls i Kläppen..

Jag förstår inte. Är det en försämring att dom meddelar platserna för kval och final eller är orterna som är valda för respektive kval och final dåliga?

Ja tycker det är en försämring.. både med orterna och med åldern.De där med åldern, dom som har hand om det i sverige sa ju typ att salomonjibacademy hade sagt att det bara fick vara 98-94 i sverige för att det skulle matcha ihop med andra länder..

Dom är väll rädd att sverige ska vara så överlägsna i finalen tänker jag väll..

ElisWaltersson sa:
Ja tycker det är en försämring.. både med orterna och med åldern.De där med åldern, dom som har hand om det i sverige sa ju typ att salomonjibacademy hade sagt att det bara fick vara 98-94 i sverige för att det skulle matcha ihop med andra länder..

men det är väl konstigt om svenskarna ska få vara födda 93-98 om alla andra länder får vara födda 94-98! Ja det är tråkit för dem födda 93, men sånt är livet.

Sen verkar ju europafinalen bli i kläppen!

hyllengren sa:
ElisWaltersson sa:

men det är väl konstigt om svenskarna ska få vara födda 93-98 om alla andra länder får vara födda 94-98! Ja det är tråkit för dem födda 93, men sånt är livet.

Sen verkar ju europafinalen bli i kläppen!
Jaså, hade ingen aning om vart Europafinalen skulle hållas

alla som bori västerbotten å norr över kommer dom fara till åre? hur mycket folk blire inte i åre?

Awesome att det är i gesunda i år, Gesunda är underskattat, deras park är mega!
Anledningen att det inte är i Kläppen Jib academy kör i år är nog att Snowboard-SM dras nog igång där då (YES!!).

....

Kollade fel i kalandern, my bad.

Senast ändrad:
SverigeTomten sa:
Awesome att det är i gesunda i år, Gesunda är underskattat, deras park är mega!
Anledningen att det inte är i Kläppen Jib academy kör i år är nog att Snowboard-SM dras nog igång där då (YES!!).

....

Kollade fel i kalandern, my bad.
det lär ju vara för att dom har europafinalen i Kläppen? :)

Yes det kommer bli grymt med finalen på Gesundaberget. Till skillnad från när finalen hålls i Kläppen, där dem kör slopestyle finalen i parken som funnits under hela säsongen (vilket kan ge fördel för dem som säsongar i deras park) så kommer Gesunda fixa arenan efter Salomon arrangörens begäran. Så har ni några frågor osv så kan ni gärna ställa dem här så ska jag försöka svara.
peace! /rasmus

det är väl klart att det blir bra även om det är i gesunda? dom har ju press på sig nu att bygga fet park så då kommer dom ju att göra det såklart! dom som håller i tävlingen kommer väl va där veckan innan och kolla så allt är bra så det är nog lugnt .

Varför skulle det vara en försämring för att det är i Gesunda istället för Kläppen? Ingen här har ju någon aning om hur parken kommer att se ut då! tänk på att dem kan bygga i princip hur dem vill tillskillnad från kläppen som har sin park exakt lika varje år..... booooyAAAAHHH

Lite besviken att dom inte hade några kval längre norrut, då jag själv bor här.
Men ska ändå ner till Åre under sport, så behöver bara dra dit 2 dagar tidigare än vad jag egentligen ska för att vara med i jib academy:)
Men som sagt, åtminstone ett kval längre norrut tycker jag dom borde haft:)

Tillbaka
Topp