Jibb bräda

Jibb bräda
Hello.

Jag har planer på att införskaffa mej en ny bräda nångång under vintern.
Den brädan jag är ute efter ska va en jibb bräda. Rails, Funboxar och andra leksaker, det tycker jag om.

Så nu undrar jag vilken bräda ni tycker att jag ska köpa? hur lång ska den va?
Jag själv har noll koll på sånt här...

Jag är 188cm lång och väger 82kg.

Jibb bräda
Kolla runt på olika tillverkas hemsidor där kan du kolla... vet att på burton.com så kan man göra nån slags "profil" på vilken bräda man passar för.... sen kan du ju alltid kolla på boardreviews.com

Finns en massa olika där... längden så borde det kanske vara lagom med en till axellängd.. om du ska raila å hålla på :)

Jibb bräda
hmm,den ja vill ha om man ska lyssan på burtons B.A.R.T grejj så är det jussi`s bräda, 154 cm... och den skulle ja inte säga nej till..

Ingen annan som har nåt tips på en "jibb bräda" till lilla mej?

Jibb bräda
humma har alldrig tänkt på d så.
lika bra å köpa begagnat kanske.

fast ja vill fortfarande ha tips på bräda... har verkligen 0 koll på utbuder :/

Jibb bräda
Burton Canyon, du har fetstora fötter för en så kort bräda. Därför, satsa på bräda som är byggd för stora fötter. Canyon är en custom som dom gjort lite bredare.

Du måste mena Jussi -153 dessutom, den har midja 248 mm.
En canyon -156 har bredd 260. Finns fan inget värre än toe och framförallt healdrag...

Jibb bräda
Hmm, jag tror det får bli en Dominant 156, den har en midja på 255, det räcker gott o väl...

Fråga: Om vi säger att en bräda är gjord för en åkare på 75-80kg, hur känns det då för en åkare på 85-90kg att köra på den?
blir den fladdrig? svarar den dåligt? eller det är kanska bara de "riktiga finsmakarna" som känner att nåt är "fel"? eller......?

Jibb bräda
Är du prestigelös och bara hasa omkring och bonka lite borde vilken billig bräda som helst funka, köp en mjuk kort begagnad eller en Warp på Stadium.

Jibb bräda
mate, jag skulle klart rekomendera dominanten till det syftet du säger, själv kör jag oftast Jussi brädan, men då mer i parken. Ska du bara jibba, eller vill du köra kickers corners pipe?

Tillbaka
Topp