jibb me vattenskidor

ArWin

Medlem
jibb me vattenskidor
undrar om någon har erfarenhet av att jibba me vattenskidor? har aldrig sett någon göra det nämligen....360, grbbs o sånt borde gå o göra lr?
en flytande rail kan inte va omöjligt heller?
går ju me wakeboard...

// Arvid

jibb me vattenskidor
Det är ganska svårt att hoppa på vattenskidor utan en våg, så komma upp på en rail kan nog bli gansk svårt. Sen om man ska prova att snurra kan man nog få problem eftersom balansen inte är den bästa i luften. Men jag ska prova i sommar, kan dra upp tråden igen och svara på om det är omöjligt =)

jibb me vattenskidor
jag är jävligt sugen på att prova funkar säkert om man har ett par lagom feta skidor och en ganska snabb båt 35+.

jibb me vattenskidor
joo lätt att det funkar...på snabba båtar räcker ju det me fötterna...så borde ju funka med vanlgia skidor på lite långsammare båtar eftersom det e såpass stor åkyta?!

jibb me vattenskidor
chill..hoppas du klarar det annars sjunker du som en sten skulle jag tro?
eftersom att pjäxorna väger x kilon när dom är blöta skulle jag tro och skodorna flytter nog inte särskilt bra dom heller?

jibb me vattenskidor
men om man kan klara sig me skidor å pjäxor samt flytväst i vattenhopp så borde man väl inte jsunka som en sten?

jibb me vattenskidor
går de o åka på fötterna går de ju o åka på skidor:) ska ta ett par gamla pjäxor o ett par feta offpistlagg o testa till sommarn....blir te o dra bindningen i botten så man inte tappar skidorna:)...

jibb me vattenskidor
Värt att notera i sammanhanget är att ett par vattenskidor är böjda åt andra hållet dvs högre fram och bak. Med ett par slalomskidor kan det nog vara svårare att hålla spetsarna ovanför vattnet då de är tvärtom...

Senast ändrad:
jibb me vattenskidor
Swedish Posse gänget åker med vanliga skidor efter en formula 60 trimaran, tror det va på extramaterialet på Live a little, och den kör nog inte mer än 20 knop. Så visst går det.

jibb me vattenskidor
Provade bakåtvolt på vattenskidor för några år sedan... spräckte ett ögonbryn! Så passa er :)
Problemet är att man inte sitter fast så bra på skidorna! Men om man fixar den lilla grejjen så borde det inte vara nå problem

Senast ändrad:
jibb me vattenskidor
danne jag drog carving svängar när jag åkte på två skidor lite innan jag sparkade den ena. men jag sasääga dej att om du bara lutar dej lite grand bakåt istället för framåt så går det dra riktigt snabba svängar och sätta tryck på ytter skidan. nu menar jag att åka små snabba trycksvängar mellan dom två små vågarna som kommer efter båten. för övrigt vill jag citera ditt första inlägg med att du har ju precis samma åg att gå på även om du åker skidor istället för wakeboard.

jibb me vattenskidor
henning21: Självklart går det att hoppa med vattenskidor!
Man kör ju längdhopp med vattenskidor, iof så är dom lite speciella men i längdhoppningens tidiga dagar så var det med helt vanliga ;)

jibb me vattenskidor
ja det går att jibba på vattenskidor har kört 6 år sj å tävlat i SM å lite sånt sätter 540 olika switch trick å volt. man behöver våger om man inte e lite bättre å kan hoppa på ytan bara. d svåra me vattenskidor e att man bara åker på en skida som d inte finns nåra fenor på. tillskillnad från wakeboard som har minst 2 fenor å wakeboardåkarnabehöver större vågor så många menar på att vattenskidor e svårare om man e bra på det än på wakeboard. har sj filmat lite å ja kanske lägger upp en rulle nån gng men kämpa på å jibba:P

Tillbaka
Topp