Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Jibbing - bra för självkänslan!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="NiklasLundberg" data-source="post: 201288" data-attributes="member: 32653"><p>Trevlig studie! </p><p>Själv har jag tillbringat mycket tid i närheten av jibbers. Slutsatsen av mina kontakter med denna oäskra subgrupp, trots att de har ett eget språk är dessa slutsatser:</p><p> </p><p> För att kunna tillhöra parkkulturen är av vikt att du har svårt med 9ans tabell och faschineras därför av alla udda tal multiplicerat med 9.</p><p></p><p>"90", "270" och "köra bakåt 450", samt den mest utmanande "1170 aj somfan!"</p><p></p><p> Om du är en naturbegåvning på att vara totalt utan lokalsinne bör du fastna för denna sport.</p><p>"1/2 volt", "2 o en 1/2 volt" samt den mest spännande "220volt".</p><p></p><p>När jibberkidsen väl överlevt de grundläggande luftfärderna finns de slutgiltiga manövrarna "Mctwintip", "Oakleyfrontsidecashenärslut" , "backsideblötibyxanochgåhem".</p><p></p><p>Slut på studien.</p><p></p><p>Själv har jag nyss köpt en helt ny typ av skidor med spetsar både fram och bak! Med dem har jag åkt i gupp som jag hittade i backen. </p><p>Nu kan jag en sån här "Efter vertikal acceleration nått sitt max, rotera mig 180 grader medsols i vertikal axel och därefter landa med ryggen mot färdriktningen då en kraft verkar från skidornas kontaktytor vertikalt som dämpas av kroppens muskulatur. Varvid belöningscentrum i hjärnan stimuleras."</p><p></p><p>Jag har ju ett eget språk för det där, eller nåt, typ kanske. Det är ju en egen kultur liksom, med speciella skidor och så.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="NiklasLundberg, post: 201288, member: 32653"] Trevlig studie! Själv har jag tillbringat mycket tid i närheten av jibbers. Slutsatsen av mina kontakter med denna oäskra subgrupp, trots att de har ett eget språk är dessa slutsatser: För att kunna tillhöra parkkulturen är av vikt att du har svårt med 9ans tabell och faschineras därför av alla udda tal multiplicerat med 9. "90", "270" och "köra bakåt 450", samt den mest utmanande "1170 aj somfan!" Om du är en naturbegåvning på att vara totalt utan lokalsinne bör du fastna för denna sport. "1/2 volt", "2 o en 1/2 volt" samt den mest spännande "220volt". När jibberkidsen väl överlevt de grundläggande luftfärderna finns de slutgiltiga manövrarna "Mctwintip", "Oakleyfrontsidecashenärslut" , "backsideblötibyxanochgåhem". Slut på studien. Själv har jag nyss köpt en helt ny typ av skidor med spetsar både fram och bak! Med dem har jag åkt i gupp som jag hittade i backen. Nu kan jag en sån här "Efter vertikal acceleration nått sitt max, rotera mig 180 grader medsols i vertikal axel och därefter landa med ryggen mot färdriktningen då en kraft verkar från skidornas kontaktytor vertikalt som dämpas av kroppens muskulatur. Varvid belöningscentrum i hjärnan stimuleras." Jag har ju ett eget språk för det där, eller nåt, typ kanske. Det är ju en egen kultur liksom, med speciella skidor och så. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Jibbing - bra för självkänslan!
Tillbaka
Topp