Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Jibbing - bra för självkänslan!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="ChristofferAldell" data-source="post: 201750" data-attributes="member: 47512"><p>Sara, synd att du inte läser hans inlägg noga och inser hur dryg den kommentaren egentligen är, och ja; jag har läst det. Men jag kallar fortfarande inte dem smågrabbar, 14åringar med ful hy som inte kan skriva, prata med mera. </p><p>Jag drar inte alla över ett streck.. Men jag skulle ju kunna göra det. Isåfall skulle det nog lyda; En grupp personer, oftast äldre då både smidighet och skicklighet försvinner med åren, som med tighta åtstramade uppdragna byxor åker i lössnö och nerför små stenkanter därför att talangen inte räcker längre. Kallar sig "stora bergsåkare" och raggar 40 taggs-singlar på afterskin ständigt med en öl i handen och extremt högljudda trots sin ålder. Nu är _inte_ detta min syn på hela offpist/bergsåkarkulturen även om endel som sysslar med detta passar in som handsken på det jag just beskrev (dock har skaparen av detta inlägg tydligt dragit alla jibbare över ett streck, så jag bara påpekar hur det skulle kunna se ut om man gjorde detsamma). Så jodå; vi jibbare har allt vår syn på denna grupp vi också, men inte fan skriver vi det i ett forum och påpekar att dessa personer är sämre / har sämre självkänsla än alla andra bara för det.. Varför?</p><p>1. Jag har respekt för alla, jag gillar offpiståkare/åkning också</p><p>2. Jag drar inte alla över ett streck, det finns fånar inom alla "grupper"</p><p>3. Jag sköter mitt eget och låter andra sköta sitt</p><p>4. Sålänge man trivs med det man gör så är det "coolt", enligt mig</p><p>5. Alla är vi skidåkare, inga subgrupper eller subkulturer. Alla åker vi på 2 plankor.. Sen vad vi gör med plankorna har inte den minsta betydelsen. Ingen har rätt att säga vad som är rätt eller fel, alla borde vi vara vänner och bara njuta av vad vi gör istället för att störa oss på varandra. Därför reagerar jag som jag gör på det här inlägget.</p><p></p><p>Detta är ett av de patetiskaste & rent utsagt löjligaste inläggen jag läst i Freerides historia. Finns ingen som helst anledning till att skapa detta inlägg, förutom att förbättra sin egen självkänsla dårå gentemot andra grupper från skaparens sida.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="ChristofferAldell, post: 201750, member: 47512"] Sara, synd att du inte läser hans inlägg noga och inser hur dryg den kommentaren egentligen är, och ja; jag har läst det. Men jag kallar fortfarande inte dem smågrabbar, 14åringar med ful hy som inte kan skriva, prata med mera. Jag drar inte alla över ett streck.. Men jag skulle ju kunna göra det. Isåfall skulle det nog lyda; En grupp personer, oftast äldre då både smidighet och skicklighet försvinner med åren, som med tighta åtstramade uppdragna byxor åker i lössnö och nerför små stenkanter därför att talangen inte räcker längre. Kallar sig "stora bergsåkare" och raggar 40 taggs-singlar på afterskin ständigt med en öl i handen och extremt högljudda trots sin ålder. Nu är _inte_ detta min syn på hela offpist/bergsåkarkulturen även om endel som sysslar med detta passar in som handsken på det jag just beskrev (dock har skaparen av detta inlägg tydligt dragit alla jibbare över ett streck, så jag bara påpekar hur det skulle kunna se ut om man gjorde detsamma). Så jodå; vi jibbare har allt vår syn på denna grupp vi också, men inte fan skriver vi det i ett forum och påpekar att dessa personer är sämre / har sämre självkänsla än alla andra bara för det.. Varför? 1. Jag har respekt för alla, jag gillar offpiståkare/åkning också 2. Jag drar inte alla över ett streck, det finns fånar inom alla "grupper" 3. Jag sköter mitt eget och låter andra sköta sitt 4. Sålänge man trivs med det man gör så är det "coolt", enligt mig 5. Alla är vi skidåkare, inga subgrupper eller subkulturer. Alla åker vi på 2 plankor.. Sen vad vi gör med plankorna har inte den minsta betydelsen. Ingen har rätt att säga vad som är rätt eller fel, alla borde vi vara vänner och bara njuta av vad vi gör istället för att störa oss på varandra. Därför reagerar jag som jag gör på det här inlägget. Detta är ett av de patetiskaste & rent utsagt löjligaste inläggen jag läst i Freerides historia. Finns ingen som helst anledning till att skapa detta inlägg, förutom att förbättra sin egen självkänsla dårå gentemot andra grupper från skaparens sida. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Jibbing - bra för självkänslan!
Tillbaka
Topp