jibbing

• Trådstartare Trådstartare O_liN
  • Start datum Start datum
O

O_liN

Guest
jibbing
Tja !!!
Jag är 15 och har lärt mig 90 graders snurr. Det är jag glad över, kan nån hjälpa mig. Jag ska testa att rotera baklänges hur man gör sånt, har nån någonsin gjort det. Snälla skriv till mig här på freeride!!!

MVH Erik

jibbing
Ta en titt på de filmer som erbjuds här på Freeride, så får du se om någon någonsin har "snurrat baklänges" ;-)
Tips: Gör 180:s och 360:s i stället för 90:s. Att göra en 90:a är ju inte så trevligt och roligt. Börja i små, små hopp. Ha gärna en hyfsat platt landning i dessa. Om du inte lyckas med en 360 direkt så kan du oftast avbryta mitt i hoppet, så har du gjort en 180! Efter ett tag kan du dina 180:s och kan göra 360:s hela tiden. Sedan är det väl bara att testa i lite störe hopp, med sluttande landning. Se bara till att du kan göra vanliga hopp i riktiga bigjumps innan du försöker med 360:s och 180:s där. Tack för med!

ps. När du är osäker på hoppen kan det vara bra att ha en mjuk landning med mycket puder. Bygg gärna egna sådana hopp om du har möjlighet. ds.

jibbing
ööö vad mena du med att du e 15? du är 13 år!

90 graders snurr? hmm kanske ska prova i ett lite större hopp så du sätter minst 180?

snurra baklänges menar du att du åker in i hoppet baklänges (fakie)?

jibbing
OK, jag erkänner mig lurad. Det är inte ofta jag går på såna här ful-trick. Ni andra som skrivit här: Killen skämtar!!!!!

Tillbaka
Topp