Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Åkning
Hopp & Tricks
jibbingscenen om 10 år
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Iller" data-source="post: 269546" data-attributes="member: 29149"><p>Bra tråd.</p><p></p><p>Förvisso är det en självklarhet att tävlingsskidåkningen kommer att utvecklas. Den intressanta frågan är dock vilken status den kommer att få och på vilket sett den kommer att påverka "vanliga" skidåkare.</p><p></p><p>Eftersom de flesta unga skidåkare inte kommer att kunna identifiera sig särskilt bra med de som sätter trippelvolter eller railar hundra meter långa rail över krokodilgropar finns risken att intresset dör ut.</p><p></p><p>Personligen tror jag att de gamla freestylegrenarna blev ointressanta delvis för att de var så långt ifrån vanliga skidåkares åkning och om jibbarna blir alltför tekniskt duktiga är det alltså en risk att samma sak drabbar den "moderna" åkningen. Basketlinnen eller ej...</p><p></p><p>Summa: fram för fler sämre jibbare?</p><p>Allvarligt talat så är det väl som vanligt:</p><p>Jibbarna tävlar vidare och jag åker puder.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Iller, post: 269546, member: 29149"] Bra tråd. Förvisso är det en självklarhet att tävlingsskidåkningen kommer att utvecklas. Den intressanta frågan är dock vilken status den kommer att få och på vilket sett den kommer att påverka "vanliga" skidåkare. Eftersom de flesta unga skidåkare inte kommer att kunna identifiera sig särskilt bra med de som sätter trippelvolter eller railar hundra meter långa rail över krokodilgropar finns risken att intresset dör ut. Personligen tror jag att de gamla freestylegrenarna blev ointressanta delvis för att de var så långt ifrån vanliga skidåkares åkning och om jibbarna blir alltför tekniskt duktiga är det alltså en risk att samma sak drabbar den "moderna" åkningen. Basketlinnen eller ej... Summa: fram för fler sämre jibbare? Allvarligt talat så är det väl som vanligt: Jibbarna tävlar vidare och jag åker puder. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Åkning
Hopp & Tricks
jibbingscenen om 10 år
Tillbaka
Topp