Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Åkning
Hopp & Tricks
jibbingscenen om 10 år
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="fakiedropdude" data-source="post: 7435" data-attributes="member: 13987"><p>enligt henrik winstedt( åka skidor nr 4 2001) så går hoppen mot stort och snyggt mer än mot tekniska hopp.</p><p>men utveckling lär väl ändå ske, undrar om nån sätter en switch double rodeo 720 tail to mute om 10år, glinen e ju bara 16-18år tänk bara vad dom gör när de e lika gamla som jag(20).</p><p></p><p>om jibbtricksen blir lika avancerade som freestyle-tricksen kommer då freestylen dö ut?</p><p></p><p>hur skulle en trippel bakåtvolt med skruv placera sig i en jibtävling, inte vinna iallafall. men säg om 10år när många trick har i princip blivit så utvecklade de kan kommer då oldschool hoppen att kunna konkurrera igen.</p><p>jag menar det skulle trots allt vara lite löjligt om ovan nämnda hopp fick stryk av en 720 tailgrab.</p><p></p><p>några otroliga hopp från us open:</p><p>switch rodeo 720 tailgrab</p><p>switch rodeo 900</p><p>switch flair to frontflip</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="fakiedropdude, post: 7435, member: 13987"] enligt henrik winstedt( åka skidor nr 4 2001) så går hoppen mot stort och snyggt mer än mot tekniska hopp. men utveckling lär väl ändå ske, undrar om nån sätter en switch double rodeo 720 tail to mute om 10år, glinen e ju bara 16-18år tänk bara vad dom gör när de e lika gamla som jag(20). om jibbtricksen blir lika avancerade som freestyle-tricksen kommer då freestylen dö ut? hur skulle en trippel bakåtvolt med skruv placera sig i en jibtävling, inte vinna iallafall. men säg om 10år när många trick har i princip blivit så utvecklade de kan kommer då oldschool hoppen att kunna konkurrera igen. jag menar det skulle trots allt vara lite löjligt om ovan nämnda hopp fick stryk av en 720 tailgrab. några otroliga hopp från us open: switch rodeo 720 tailgrab switch rodeo 900 switch flair to frontflip [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Åkning
Hopp & Tricks
jibbingscenen om 10 år
Tillbaka
Topp