Jibbskidor för pist? GE MIG TIPS!

RAJKS

Ny medlem
Tjena!

Behöver tips för nya skidor! Gillar att åka alla typer av snö och förhållanden, pistat som opistat, men vill såklart inte att mitt val av skidor ska bli lidande när jag kör parken! Har ett par Rossignol skidor som är första generationens twintip och vill uppgradera mig. Är 187 lång, så vilken längd ska jag ha? Har någon tips på några perfekta skidor för mig??

Tack!!

Salomon 2012 verkar vara en helschysst skida, annars rossignol s3, armada pc, alpha 1-2 kanske kan vara några alternativ? Längden skulle jag säga 179-185 beroende på om du gillar korta eller långa skidor. Och 2cm bakom mittmonterat om du vill köra en del pist.

Kolla om inte ett par Line Chronic kan vara något för dig. De finns i längder upp till 183, vilket är den längden jag tycker du bör satsa på om du väljer den skidan.

Tänkte lyfta tråden lite då jag söker tips på jibb skidor med bra isgrepp för att kunna åka i pist också, gick förra året i funderingarna kring k2 extreme vilket kanske ger en bild av vad jag söker

Armadas Pipe Cleaner tycker jag har bra isgrepp (den ska ju klara isiga halvrör liksom). Snabb är den med och måste vallas ofta. Nackdelen för pist är väl att det är en mjuk skida så den kommer inte svara allt för bra om du trycker i. Men undra om någon parkskida gör det :) De flesta är nog för mjuka. Fast ska du bara leka runt lite överallt och inte charge:a kommer den fungera fint för det är en kul skida. Kom ihåg att valla dem bara.

geeh sa:
Tänkte lyfta tråden lite då jag söker tips på jibb skidor med bra isgrepp för att kunna åka i pist också, gick förra året i funderingarna kring k2 extreme vilket kanske ger en bild av vad jag söker
har testat k2 extreme, måste säga att den var go i pisten!

filipbirk sa:
geeh sa:
har testat k2 extreme, måste säga att den var go i pisten!
K2 Revivial, ungefär som K2 Extreme fast med lite bredare midja och rocker!

Funkar i pisten, parken och i puder :)

Tillbaka
Topp