Jibsession Summer Edition

BigC

Ny medlem
Nu har vi fått ltie fart på innerstadsjibbingen här, det känns väl fint? Vad sägs om att börja planera en session i somamr också? Som vi alla vet så har en hel del ishallar öppet året om, och ishallar innebär stora snöhögar. Tänk er att transportera ett släp eller två såna till nån trevlig park i centrala huvfudstaden, sätta upp några fatgrillar och starta bandaren? Tror de tskulle bli succé.
Jag var nyligen med och arrangerade KTHs resa till Åre för 100 personer, och några av våra sponsorer tyckte det kunde vara en jäkligt kul grej. En av sponsorerna som var mest heta på det är en av världens största brädtillverkare, så med lite uppstyrning borde det gå att få spons från både höger och vänster...

Släng iväg ett mail till mig på carl.engbrink@home.se om ni tycker det låter intressant och skulle vara intresserade av lite slit för att få igång nåt sånt här...

Edit: Verkar ju redan som om många tänder på idén, kul! Vad som komemr krävas är som sagt lite rejält arbete. Det är nog inte helt poppis att dumpa några ton snö (vatten som smälter) i nån av stadens parker utan att söka tillstånd eller åtmninstone säga till först. För att få det här till något lite större evenemang så komemr det krävas en hel del jobb, därför behöver jag lite hjälp. Jibbing ligger helt rätt i tiden vilket gör att jag tror det här skulle kunna bli något med många åskådare, bra medietäckning och framförallt många åkare! Så fort jag får höra lite intresse från folk som kan vara med och lägga ner nån helg här och där så kommer jag börja höra av mig till våra gamla sponsorer samt nya och givetvis några riktigt bra åkare inom genren.

låter ruggit tufft... jag vet inte hur det är på sommarn men på vintern så är väll kommunen tvungen att transportera bort snön från ishallarna.. om så var fallet skulle man ju kunna be kommunen att transportera snön till nåra heta spots. men med lite logist tänkande så kommer i alla fall jag fram till att man inte behöver transportera bort snö på somman, den smälter nog ganska snabbt....

Skulle vara grymt.. ishallarna brukar låta snön ligga utanför och smälta bort... bara å kötta upp snön på flaket =)

Låter som en idé som verkligen kan bli nånting bra, men ja tror att man måste planera å förbereda grymt mkt i förväg för att de ska fungera. Därför är det bra att du redan nu planterar idén.. Och det där med spons lät ju riktigt intressant!

SUCCÈ var ordet om detta lyckas genomföras.

Häftigt, jo ishallarna brukar ha sina högar på bakgården, och de säger nog inte nej till att få bort dem!

jag är lätt på. de flesta hallar brukar bunkra upp med grymt mycket snö nu på vinter när alla "överflödig" läggs i stora högar. de flesta över 3-4 meter.

det enda som saknas nu är ju en park att anlägga parken i =) läste nånstans att det ska bli en railsession i vitabergsparken snart, eller den kanske har varit

med tanke på att det inte är lagligt att jibba på allmän plats t.ex parker osv så kan det bli svårt med tillstånd från högre uppsatta och isf lär det va nått i stil med chalmers och även på egna räcken!

Varför inte skapa en egen rail och sätta upp någonstans istället för att förstöra räcken och sådant!?!

Senast ändrad:
någon som vet om det finns mycket snö kvar vid zinken? så fall ligger väl Tantolunden ganska nära, då tänker jag mest på att det finns en del sluttningar som man kan ta fart i och ganska enkelt ta sig upp på någon slags box eller rail

men....
smälter inte snön bort rätt fort från högen på sommaren..

jag menar att varje gång ismaskinen kommer och lassar på har det från förra gången hunnit smälta bort på sommaren...det bildas ju en så stor hög på vintern för att inget smälter...

annars låter det som en fet idé tyvärr i fel stad....

i GBG har slottskogsrinken öppet hela sommaren (stora delar av den) då kan man ta snö från den och frakta till "frölundaborgkullen" där står det ju 2 rails och en box om jag inte misstar mig!!!

är ni På??

makafone... jag har spelat hockey sluta nyss och dom spolar isen ungefär varje timma i alla fall hos oss och jag lovar det smälter inte bort fort det blir typ 1/2 normal släpkärra varje gång dom spolar isen så det blir en ganska stor snöhög....

Jag är lätt på att offra en helg för något sånt här.. låter grymt skönt
Fast då ska de typ vara i juli så de e lite varmt ute..
Säg bara till när det är så kommer jag vara där ;)

henning21..

jag lirar också hockey och jag tvivlar inte på att lasset är tillräckligt stort snarare på att under sommaren är det inte lika tätt mellan istiderna+ att det är varmt väder som smälter snön snabbare än på vintern.

var ligger huvfudstaden tar det lång tid att åka från lidingö till huvfudstaden

Waster sa:
med tanke på att det inte är lagligt att jibba på allmän plats t.ex parker osv så kan det bli svårt med tillstånd från högre uppsatta och isf lär det va nått i stil med chalmers och även på egna räcken!
Vadå finns det en lag som säger att man inte får jibba på allmänplats??

Finns väl iaf lagar på vart skateboardåkare å sånt får köra har jag för mig? och jibbing lämnar ju precis samma märken på räckena.

Tillbaka
Topp