Jl

• Trådstartare Trådstartare GustafoSkimaster88
  • Start datum Start datum
Jl
Ja herregud. Ytterligare ett exempel på varför det snart bara är barn kvar här på freeride. Varför skaffar inte Johan lite operatörer? Det är roligt i början men i längden blir det bara jobbigt.

Finns det något ställe som kan konkurera med freeride? Ärligt talat. Det här suger. Det finns några här som vill vara seriösa, men dom blir bara färre och färre för varje dag...

Jl
"Dippankort" tråden har 182 inlägg.... det känns som att den här är på väg att bli en ny forumplåga.

Jooon Olsson har ju sitt eget "jätte häftiga" klädmärke ( flygande Kåt) Så det känns ytters tveksamt att han skulle ha signat för JL...

Jl
ssss: Såå rätt! Patetiska människor som "KallaKax" borde fan gå om grundskolan "hälre" = "hellre" PUCKO!!!!!! LÄR DIG SKRIVA!!!!! Förresten e inte den länken den jacklan ja snackar om, för den andra delen e ni sä´å jävla blåsta. Allihop förutom en.
Dumma människor finns, men det borde fan inte finnas såhär dumma. Ni tror på allvar att jag, helt seriöst, vill ha ett JL-ställ? Sure, designen e cool, MEN FÖR I PIIIIP!!!!! Fan tror ni om mig?!?!?! Jag kan även meddela att jag kör i Peak och Salomon. Ni e såååå dumma så ni fattar det inte själv. Tråden blev större succe än jag räknat med. Likaså gås-tråden. Jag har en gås, though. Men tror ni jag åker skidor i den? Ni e heeeelt otroliga. Dummhet, sveriges nya folksjukdom. (Om ni vet vad det betyder...)

Jl
Precis som jag trodde var det bara en tidsfråga innan ni (vi?) lyckades knäcka killen. Vilket betyder att det är dags att lägga ner... Det var roligt som första två sidorna...

Jl
kläderna e skitsnygga inget snack om saken, men för en äkta åkare är det ingenting. jag skulle aldrig köpa dem. jl väljer stil framför komfort och det gör inte jag i backen!!! satsa på andra kända skidmärken istället.

Jl
Asså seriöst JL har aldrig påstått att deras kläder är till för varken toppturer i minus 20 grader och snöstorm eller för portåkare. Dom är väl helt enkelt till för folk som gillar snygga kläder, tycker det är kul att åka till fjällen ibland, som vill smöråka lite i soliga nypistade backar och däremellan ta en öl på en solveranda utan att behöva se ut som några torra skogsmullar med tråkiga klättermusenjackor eller mossiga Haglöfsbyxor. Hur mycket GoreTex, tejpade sömmar och ripstop tror ni man behöver för det? Somliga ser betydligt mer livskvalitet i det än att stå på en blåsig topp med snoret rinnande ur snoken.

Jl
Jag springer själv runt i en skidjacka till vardags precis som dom gör i deras gula snöbollar och trivs väldigt bra med det. Äger 2st dunjackor (jämför dom med JL:en) och 2st skidjackor men föredrar helt klart skidjacka då dessa andas mycket bättre och sitter allmänt bättre. Tänk när man sätter sig på en varm buss eller liknande så är det väldigt behändigt att ha en jacka som andas bra så slipper man hålla på att ta sig den och strula. Här tror jag det handlar mest om utseende. För enligt mig så kan inget bli bättre än tex en goretexjacka eller liknande då dessa fungerar utmärkt till både utseende och funktion. Deras jackor fungerar (enligt mig) bara till utseende. En ska image-pryl. Även om den inte fallar mig i smaken...

Men jag håller med dig Thullan. Spenderar man 5% av jackans liv i pisten kan det nog vara värt det. Valet mellan skidjacka eller JL hänger helt på vad man ska ha den till, som med allt annat. Tyvärr så JL fått lite av en töntstämpel över sig. Vilket är synd för dom har faktiskt snygga kläder.

Jl
Det är ganska sjuk hur så många kan dömma ut en klädlinje fast än att ingen har sett den....om vi ser lite till kvalitén på övriga lindeberg kläder så håller den mkt hög standard och jag har mkt svårt att tro att tro att en av sveriges ledande märken skulle ytöka sig till en ny sorts klädlinje utan att veta vad dom håller på med. Så sluta ha så stora fördommar och vänta tills ni får se kläderna. eller så kan ni forstätta klä er i dreggiga XXXXXL kläder och se ut som pundare det är upp till er.

Jl
Måste alla klaga på JL bara för att ni inte själva har råd me d?
Och om Farsan INTe köper JL, hur i hel**te köper han Canada Goose?
d e ju 100000000 ggr dyrare!

Jl
Jag tycker att JL:s vanliga kläder har blivit allt för överproducerade och de syns överallt.
Egentligen borde det bara vara skidåkare och golfare som har på sig JL.

Jl
Sjukt kul att läsa igenom denna ca 2 år gamla tråd. Precis när det kommit ut att JL släpper skidkläder så ryter halva FR till o säger "Asso nää JL gör inga funktionsdugliga skidkläder, de kör baaara på design, asso heja mina goretexplagg säger jag, dessutom e JL sjukt bögit asso bla bla". O detta innan kläderna i frågan ens hade kommit ut i butik. Sjukt komiskt.
Verkar som om folk här tror att Gore-tex är nått klädmärke...finns inget som säger att JL inte kan ha gore-tex, som de för övrigt har i sina regnkläder på golfsidan.... Suck kan ni inte lägga ner den här tråden nu. Slut.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp