Jobb i Sälen

husing

Ny medlem
Jobb i Sälen
Hallå.
Tänkte söka jobb som skidlärare i sälen i år och undrar om det är någon som har jobat där så man skulle kunna få en uppfattning om hur det är att jobba där. Stämmningen och så vidare.
Några tips skulle inte heller sitta helt fel.
Tack på förhand

Jobb i Sälen
Tjena!
Jag har jobbat i Tandådalen under två säsonger, där är stämmningen mycket bra tycker jag, riktigt skönt gäng att jobba med. Jag tror iofs sig att stämningen i de flesta skidskolor är riktigt bra ;).

Men de olika backarna i Sälen skiljer sig däremot lite åt. Vi börjar nerifrån.
#Kläppen har klart bäst hopp och rails och annat kul, de har även lite sköna klippor i extremparken på baksidan.
#Lindvallen har ja, bäst liftsystem.
#Högfjällshotellet hör ju egentligen till Lindvallen men man kan ändå säga något om dem, de har sköna glidarbackar men annars inte mycket att bjuda på, går man en bit finns det en rolig ravin på baksidan.
#Tandådalen har helt klart den bästa pipen, och näst bästa hopp och railsen. Finns även en del ok offpist längst söderut på fjället.
#Hundfjället har mycket bra, brant, och framförallt lättåtkomlig offpist, riktigt kul faktiskt. Där finns också en rolig ravin mitt uppe på fjället.
#Stöten är en liten outsider, de har Sälens bästa offpist även fast inte så många kanske tror det, håller man sig längst till höger kan man få sig ett riktigt bra puderåk.

Detta är självklart min egen uppfattning om anläggningarna i Sälen.

Såg att du var från Smedjebacken, ett flertal Smedjebackingar har jobbat i Tandådalen/Hundfjället. Anna Andersson (81:a, Pelle Pettersson (också 81:a också tror jag) och Jennie Wärn (82:a). om Du vet vilka de är kan du ju fråga dem om det är något mer du undrar över. Eller så skriver du lite mer frågor här.

Tjip tjop!

Jobb i Sälen
Hör med en kille som heter Christian Khan, medlem här. Han har jag jobbat med nått år nu o han har grym koll på läget.

Jobb i Sälen
Tja!!

Har gjort 2 sæsonger i Sælen, i Tandådalen...
Visst som folk kanske sæger...inte d ultimata backarna men åkningen finns dær!!
Som sagts innan, helt ok offpist en bit från væggen, GRYM pipe o parkerna kan faktiskt va vældigt bra! ( iaf nær min polare Henke får går løs o shapar..men han ska bara va dær 2 sista månaderna iår...)

Iaf...

Det ær sækert lika kul o jobba i Lindvallen som Tandådalen/hundfjællet men åkningen e iaf vældigt mkt mer bættre o varierad i Tandådalen/Hundfjællet...
O sammanhållningen e grym, (va i Chamonix i vinter, grymt kul men saknade den stæmningen man hade i Sælen!!)
massa nytt folk från hela landet som man håller kontakten me efteråt o hakar ihop me lite hær o var på æventyr i tid o otid!
O søker du till Tandis/Hundis nu nær de rekryterar (senast 25aug), så får du åka på "rekryteringshelg" om du går vidare t intervju, o bara den e grymt kul!!

Ta en titt på www.skistar.com
Klicka på Sælen så kan du søka direkt via Internet....

Lycka t o hoppas du får kul!!
Men d VET jag att du får =)

Bonsaiii!!!!

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp