Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Sommar
Vattensport
Jobb i surfparadis?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Dekadent" data-source="post: 1084947" data-attributes="member: 132445"><p>Kan utveckla svaret ovan kring Australien!</p><p></p><p>Brisbane är i min mening inte alls speciellt intressant som backpacker, iallafall inte då jag var där. Det är en stad men inte mycket mer. Värt att tänka på är att då du säger sommarjobb så ska du först ha klart för dig att det på vår sommar är vinter i Australien(dvs lågsäsong), så förvänta dig inte för mycket jobbmöjlighter. Det finns helst klart, men inte alls i samma utsträckning som under januari-mars.</p><p></p><p>För surf så är det precis som Daxxlson säger: Surfers Paradise/Gold Coast ligger ett stenkast(med australiensiska mått) söderut från Brisbane - tänk dig lite Vegas fast vid strand. Häftigt, och Coolongatta/Snapper/Kirra är fantastiska ställen att surfa på - men där är också brutalt mycket folk. Sinnessjukt mycket folk och aggressiva line-ups. </p><p></p><p>Byron Bay är fantastiskt och rekommenderas väldigt starkt. Allting där handlar om surfing/hippies och stämningen(iaf då jag var där augusti/sep 2012) var otroligt avslappnad och trevlig. Bra nybörjarställen samt riktigt kul för de mer avancerade. Lennox finns även en 15min söderut för den riktigt taggade. </p><p></p><p>Jag skulle rekommendera dig att höra med nordiska reseföretag först - Lapoint/Xtravel/Surfakademin(?) etc. och höra ifall de har någonting. Främsta destinationerna här blir väl då Portugal(Ericeira/Peniche), Frankrike(Hossegor/Biarritz) och Norge(Stadt). </p><p>Volontära i Centralamerika låter skitkul, men ingenting som jag har någon info kring.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Dekadent, post: 1084947, member: 132445"] Kan utveckla svaret ovan kring Australien! Brisbane är i min mening inte alls speciellt intressant som backpacker, iallafall inte då jag var där. Det är en stad men inte mycket mer. Värt att tänka på är att då du säger sommarjobb så ska du först ha klart för dig att det på vår sommar är vinter i Australien(dvs lågsäsong), så förvänta dig inte för mycket jobbmöjlighter. Det finns helst klart, men inte alls i samma utsträckning som under januari-mars. För surf så är det precis som Daxxlson säger: Surfers Paradise/Gold Coast ligger ett stenkast(med australiensiska mått) söderut från Brisbane - tänk dig lite Vegas fast vid strand. Häftigt, och Coolongatta/Snapper/Kirra är fantastiska ställen att surfa på - men där är också brutalt mycket folk. Sinnessjukt mycket folk och aggressiva line-ups. Byron Bay är fantastiskt och rekommenderas väldigt starkt. Allting där handlar om surfing/hippies och stämningen(iaf då jag var där augusti/sep 2012) var otroligt avslappnad och trevlig. Bra nybörjarställen samt riktigt kul för de mer avancerade. Lennox finns även en 15min söderut för den riktigt taggade. Jag skulle rekommendera dig att höra med nordiska reseföretag först - Lapoint/Xtravel/Surfakademin(?) etc. och höra ifall de har någonting. Främsta destinationerna här blir väl då Portugal(Ericeira/Peniche), Frankrike(Hossegor/Biarritz) och Norge(Stadt). Volontära i Centralamerika låter skitkul, men ingenting som jag har någon info kring. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Sommar
Vattensport
Jobb i surfparadis?
Tillbaka
Topp