jobb och boende

beckisen

Ny medlem
jobb och boende
Tja!

Vi är två tjejer som tänkte göra säsongen i franska alperna,(början av dec till april) helst Chamonix, men vi har varken boende eller jobb.. Några tips?! kanske skulle man kunna slå sig ihop och dela boendet?
vore tacksam för svar från er som gjort säsonger förut, hur ni fixade boende osv!

Två glada tjejer från sthlm!

jobb och boende
Mitt tipps är att inte åka till cham,alldeles för mycket svenskar.
Åk till ett ställe som inte är så stort = lättare att få jobb och boende + att det inte är så många att bråka med om snön..

jobb och boende
Åk till Cham! visst det är mycket folk men det är inte såå svårt att få jobb om man anstränger sig lite. I december kan det vara svårt dock, barer/restauranger osv vill itne ansälla innan säsongen kommer igån, de har redan baspersonalen klar. Efter jul/nyår behövs det alltid extra personal, folk slutar, blir sparkade och skadar sig, då är det itne så svårt att skaffa ett jobb..

Det är dock sant att man får slåss om snön, men man får alltid ett par GRYMMA åk, och de kan man leva på länge + att är man lite fräck hittar man alltid nåt orört, nån stans, utan att behöva gå alls. Man kan tex ta någon av rännorna ner från Brevent/Flegere ner i dalen. Jag åkte en sån ränna som sista åket på dagen efter att det snöat kopiöst. Det var träd, stenar, buskar och bäckar, men skoj åkning och helt orört och det gick utan större bekymmer. Klart satsar man på Grant Mnts direkt på morgonen en solig dag efter dump får du slåss, seriöst.. Grand Mnts om det är storm och snöar = minimal sikt kan du åka hela dagen och pumpa puder upp till pannan.

+ Att det är fint priss i Cham, mycket svenskar, mycket bra fest + att jag är där ;)

Ses i Cham i vinter

Tillbaka
Topp