Jobba Alperna! Bra Park! men vart?

Kalleberglof

Ny medlem
Sa nyss upp mig från jobb och liv p.g.a. snowboard crawings! gjort en säsong i Australien och en i Funäs!
Båda var toppen, Aussie var det bästa jag gjort i mitt liv!

Så nu är jag då taggad på Alperna!

Jag vill komma till en najs atmosfär med en bra Park, men vill inte till Åre som kanske någon skulle tipsat mig om nu! Älskar att åka i Åre, men har fått för mig att det är lite för snassy för mig (dock har säsongarna såklart ett annat liv än mig som besökande weekend warrior, men nej Alperna blire!
MEN VART??

har försökt leta fler forum på engelska? lär väll finnas mer än bara sverige som gör alperna? tänker att det skulle vara najs och bo i en skön mix med språk!?

Har du kollat in Morzine/Avoriaz i Frankrike? Har hört att dom har en ordentlig park att leka i, annars har du Sölden i Österrike också med äkta park-atmosfär och grymma åkare att peppa dig till nästa nivå!

Jag kollar på att åka till Italien nästa Europasäsong och det finns verkligen inget bra forum för skibums på Engelska.. Det är bara att leta själv till man hittar.

Blev lite nyfiken på vad du har att säga om Australien och snowboardåkningen där, sitter nämligen på den sidan jorden nu tyvärr och väntar på vintersösongen men har samma problem. Det finns i sort sätt ingen info på om det finns jobb/boende på skidorterna, kollar mest på Falls Creek eftersom man kan bo i byn (Efter en säsong i Queenstown med att penmdla 30min upp och ner på berget så är jag lite trött på att spendera halva dagn på fel sida ava vägen till råga på allt)

Var var du någonstans, vet du var den bästa parken finns?

Tillbaka
Topp