Jobba i Österrike - Krävs tyska kunskaper?

Tjena.

Jag har bestämt mig för att göra en säsong i Ischgl nu till vintern.
Har tänkt att söka jobb på hotell då jag vart bartender/servitör i några år och det verkar smidigast då det brukar ingå boende å käk.
Det jag sett är att de flesta hotell kräver att man pratar tyska flytande eller åtminstone har grundläggande kunskaper. Ich sprechen noll tyska.

Är det någon som gjort en säsong i Österrike och inte har några tyska kunskaper?
Hur gick ni tillväga när ni sökta jobb? Hur kom ni i kontakt med hotell etc?

Mvh,
Johan

Hotell brukar väl kräva lite tyska. Men sök på de vanliga barerna och klubbarna, där behövs ingen tyska. Fick jobb i bar utan att kunna ett ord, men man lär ju sig det viktigaste som eine grosse bier typ. Och många ställen brukar väl erbjuda boende också, vet inte hur det är i Ischgl dock. Bara kör, allt löser sig!

Pongee sa:
Hotell brukar väl kräva lite tyska. Men sök på de vanliga barerna och klubbarna, där behövs ingen tyska. Fick jobb i bar utan att kunna ett ord, men man lär ju sig det viktigaste som eine grosse bier typ. Och många ställen brukar väl erbjuda boende också, vet inte hur det är i Ischgl dock. Bara kör, allt löser sig!
Sweet. Tänkte söka lite jobb redan nu på distans.
Kan inte komma loss från mitt andra jobb förrän efter jul. Har du någon erfarenhet om hur det är att hitta ett jobb efter jul? Brukar de va helt fullt redan då?

halfwaycrook sa:
Pongee sa:
Kan inte komma loss från mitt andra jobb förrän efter jul. Har du någon erfarenhet om hur det är att hitta ett jobb efter jul? Brukar de va helt fullt redan då?
Är faktiskt i exakt samma sits nu, ska åka efter nyår men ska nog bara skita i att jobba. De flesta jobb är ju tagna och det är ju helt klart svårare att fixa men vill man verkligen så hittar man tillslut, folk skadar ju faktiskt sig osv. Tror inte jag vet någon som ville jobba förra säsongen som gick utan jobb, så det är säkert lugnt!

Pongee sa:
halfwaycrook sa:
Pongee sa:
Är faktiskt i exakt samma sits nu, ska åka efter nyår men ska nog bara skita i att jobba. De flesta jobb är ju tagna och det är ju helt klart svårare att fixa men vill man verkligen så hittar man tillslut, folk skadar ju faktiskt sig osv. Tror inte jag vet någon som ville jobba förra säsongen som gick utan jobb, så det är säkert lugnt!
Låter bra det. Kört tre DYRA säsonger utan jobb så det är dags å skuta glida.
Vart i Österrike skall du?

Tillbaka
Topp