Johnny Cash död!

RikardW

Ny medlem
Johnny Cash död!
En katastrof för musikvärlden och även världen i övrigt. En av countryns stora förgrundsgestalter har avlidit. Johnny Cash är och förblir en av de stora inom musik. RIP. Och det enda nyheterna tjatar om är en avliden utrikesminister... Jag förordar en tyst minut över en flaska amerikanskt öl av valfritt märke kl. 2100 ikväll!
Och jadå det är helt OK att dra en flarra Jack D. också....

Johnny Cash död!
"The beer I had for breakfast wasn`t bad so I had one more
for dessert" med tanke på att Johnny skrivit den texten är det väl rätt självklart vad alla borde dricka idag...

Johnny Cash död!
hm.

Jag vet inte riktigt vad jag ska säga men nått måste jag kläcka ur mig.

"My name is `Sue!` How do you do!
Now your gonna die!!"

Well well, rest in peace Johnny!

/Dundah

Johnny Cash död!
Johnny - RIP :´(

"The beer I had for breakfast wasn`t bad so I had one more
for dessert", har jag hört Kris Kristofferson sjunga! Har Cash också gjort den? Vem skrev den?

Johnny Cash död!
För er dom undrade här ovan så var det Kris Kristofferson som dkrev "Sunday morning comin down". Han spelade även huvudrollen i den legendariska filmen "convoy".

Johnny Cash död!
Mm Convoy, vilken rulle, fria män i stora lastbilar och klassisk västerndramaturgi ackompanjerad av gråtmild hästjazz. Bara scenen med gäng artonhjulingar som radar upp sig runt hålan med den elaka sheriffen för att visa var skåpet skall stå gör filmen till en klassiker.

Johnny Cash död!
Han har det nog bra nu...
Läste nånstans att han spelade in över 50 låtar efter hustrun June´s död i maj i år och att det kommer två el tre plattor till,
den första framåt jul, det låter väl hoppfullt för dom sista fyra albumen är ju riktigt tunga.
Ett tips:
Johnny´s svärson heter Rodney Crowell och är också rätt vass.
Vila i frid

Johnny Cash död!
Var det "Rubberduck" som skrev "the beer a had for breakfast låten?" hm... måste jag höra.. Han och filmen har ju blivit så kult att de inspirerat dsl55s senaste klädkollektion (trucking modet).

/John aka Dunder.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp