Jon i landslaget

Jon i landslaget
Han är INTE uttagen till landslaget.
Grejen är att han har fått vara med på ett landslagsläger och
att han i år kommer att tävla i Europacupen.

Jon i landslaget
Mannen-som-surfar sa:
AlvinS sa:
Så de som kör för Sverige i Europacupen är inte med i Landslaget?
sist jag hörde så var det så att dom åker för sverige i europa cupen är med i landslaget...

rätta mig om jag har fel !

Jon i landslaget
jibbering sa:
Mannen-som-surfar sa:
AlvinS sa:
sist jag hörde så var det så att dom åker för sverige i europa cupen är med i landslaget...

Det vet jag väl oxå men tydligen inte AlvinS. Mattias Hargin med flera som kör i A-landslaget kommer ju från "B-landslaget" som kör Europacupen...

Jon i landslaget
Mannen-som-surfar sa:
jibbering sa:
Mannen-som-surfar sa:

Det vet jag väl oxå men tydligen inte AlvinS. Mattias Hargin med flera som kör i A-landslaget kommer ju från "B-landslaget" som kör Europacupen...
typ som att säga att dom som sitter på bänken i fotbollslandslaget inte är med i landslaget, bah whut?

Jon i landslaget
You-Know-Who sa:
Mannen-som-surfar sa:
jibbering sa:

typ som att säga att dom som sitter på bänken i fotbollslandslaget inte är med i landslaget, bah whut?
??? Va menar du nu? Alltså om du kör i Europacupen så är du med i Landslaget punkt!

Jon i landslaget
Vet ikke hvordan det er i Sverige,men i norge hvertfall må man ikke være på et landslag for å delta i E-Cup/B-Verdenscup eller Wolrdcup...Om man er på et rekruterings lag eller bare presterer bra uten å være tatt ut på et landslag kan man fortsatt bli tatt ut til å kjøre noe av det nevnte over. Landslag blir tatt ut på sommern og de som utover detter kjører bra i sin idrett kan bli tatt ut til å representere landet i de konkurransene de får være med i. Da er de en del av "landslaget" men ikke noe permanent før eventuelt neste uttak neste sommer. Filosofien er vel at de som kjører best på uttak tidspungtet til en konkurranse får kjøre uansett landslag eller ikke. Så jeg vil tro at de tror jon kan gjøre det bra så han får være med på en landslags samling å vise seg fram.

Det er hva jeg tror dette betyr uten å ha lest artikkelen for nøye!

Jon i landslaget
Mannen-som-surfar sa:
You-Know-Who sa:
Mannen-som-surfar sa:
??? Va menar du nu? Alltså om du kör i Europacupen så är du med i Landslaget punkt!
Ett litet tips då..
Kolla in Skidförbundets hemsida.

http://www.skidor.com/sv/Varagrenar/Alpint/Landslag/HerrEuropacup/
http://www.skidor.com/sv/Varagrenar/Alpint/Landslag/Herrvarldscup/

Jon i landslaget
Man behöver inte vara med i landslaget för att köra Europa cup. Sverige har har ett visst antal startplatser i varje gren och ofta är det fler än vad det finns åkare i E-cup landslaget. Då fyller man upp de platserna med åkare som antingen har presterat väldigt bra på hemmaplan eller med lovande juniorer... E-cup landslaget tas ut på sommaren och tränar sedan tillsammans under sommaren och hösten. E-cup landslaget består ofta av unga killar eller tjejer som har blivit för gamla för junior landslag men fortfarande ses som lovande av skidförbundet. Vissa av EC-landslaget får även chansen i världscupen, exempelvis Niklas Rainer. Som jag har förstått det via Jons blogg är Jon uttagen till ett samlingsläger för de som är tänkta att åka Europa cup under säsongen MEN det behöver inte att betyda att han är uttagen till landslaget. Han kanske bara får åka en Europa cup, inte för att jag tror det men man vet aldrig... Slutsatsen är att han är ett stort steg närmre landslag nu när han har blivit uttagen till detta läger men fortfarande inte med i landslaget på "riktigt"...

Tillbaka
Topp