Jon Olsson på TV4 Nyhetsmorgon imorse

dom har ju verkligen ingen koll...de kunde ju gjort lite mer research. De får ju honom att framstå som någon "idiot"

Haha de är verkligen dåliga.. Och han borde klippa sig, men det är alltid kul att lyssna på honom och vad han har att säga!

Jon är skön, men helt ärligt! Nyhetsmorgon teamet gjorde ändå ett okej jobb tyckte jag ptp att dem nog aldrig sett någon hoppa förr! MAn har ju sett sämre intervjuer på extremsports event. Killen som intervjuade i Zurich tex, haha!

Kom ihåg att många av oss här på Freeride lever i sån liten bubbla... denna jibbvärld som vi kan allt om.
Världen utanför är så stor så stor, och dom på 4:an gjorde väl ett ok jobb?

Klippa sig... vadå för? nu börjar det ju likna nåt av "grym-skidåkare-frisyr"

Wallstedt sa:
Abby sa:
otroligt dåliga är de som intervjuar
det måste jag hålla med om
Det känns som att oavsett hur dåliga dom som intervjuar är så är ju all tid i tv värdefull tid för sporten. Bara göra det bästa av de få tillfällen som ges och jon är väll ett ganska bra ansikte för sporten då han verkligen KAN prata om vad som pågår jämfört med vissa andra åkare idag.

Senast ändrad:
Hammarlund sa:
Wallstedt sa:
Abby sa:
Det känns som att oavsett hur dåliga dom som intervjuar är så är ju all tid i tv värdefull tid för sporten. Bara göra det bästa av de få tillfällen som ges och jon är väll ett ganska bra ansikte för sporten då han verkligen KAN prata om vad som pågår jämfört med vissa andra åkare idag.
Instämmer!

Hammarlund sa:
Wallstedt sa:
Abby sa:
håller med om det, men dom var fortfarande dåliga på att intervjua

"haha, kangaroo är en dubbel bakåtvolt med skruv :P"

tror inte jon orkar förklara så invecklagt vad kangaroo är förnågo...

Se det så här...

Tänk er alla intervjuer och reportage ni ser på tv och bara sväljer med hull och hår utan att reagera på om reportern är påläst. Tänk hur mycke dålig information ni har i era huven pga detta som ni bara tar för givet.

Självklart kan inte en reporter vara expert på alla områden. Självklart så kan dom inte sätta sig in i varje ämne dom gör en kort intervju på.

Ta det som en läxa och var mer informationskritiska på ämnen ni själva inte behärskar.

Folk klagar alltid på att sporten inte får nån publicitet i media. Men när media väl tar upp sporten så klagar folk på att reportrarna är okunniga osv.
Hur lätt är det lix för dem att veta vad han håller på med.
Jag tror inte att det är så många här som kan så mkt om de ämnen reportrarna är intresserade av.

Jag tkr att det är bra att sporten får synas. All PR är bra PR.

Wallstedt sa:
Hammarlund sa:
Wallstedt sa:
håller med om det, men dom var fortfarande dåliga på att intervjua
Exakt vad var det som var fel med intervjun?

Nyhetsmorgon har säkert någon miljon tittare, eller mer. Jibbing är en sport som är ungefär lika stor som kärringkånk (edit) och stångstötning. Folk på stan vet ju inte ens att jibbing finns och att det är en sport. Ska man berätta och diskutera ämnet i ett sådant program, måste man ta det från början. Reportrarna måste ställa väldigt grundläggande frågor, och jag tycker Jon ger bra och utförliga svar.

Senast ändrad:
"Jibbing är en sport som är ungefär lika stor som kärringkång

Kärringkånk heter det. Fan vad värdelöst att inte veta det...

jag tyckte de skötte sig jätte bra faktiskt.
de är ju inte insatta i skidåkning märker man, men man märker dock att de är villiga att lära sig och jäkligt intresserade.
så jag tyckte att de gjorde intervjun bra!

gillade det de sa i slutet
"vi ska følja dig intensivt under året som kommer" Betyder detta att TV4 kommer att sænda mer skidåkning?? :P

På ett sätt är de ju bara bra att dom inte har någon koll, för det har ju inte svenska folket heller. Då måste intervjun hållas på en nivå så t.o.m. svennebanan förstår vad det handlar om.

ja, håller med noljas fan klagar alla för plus att jibbing är ju skidåkning så är väkl ingen sport i sig egentligen... eftersom skidåkning är en sport och täcker många grenar, Super-g, slalom, storslalom, jibbing, friåkning, puckelpist och allt vad det kallas för...

Hammarlund sa:
Henrik H kunde tagit intervjun istället..öhhh

Hammarlund sa:
Wallstedt sa:
Abby sa:
ja det är klart! :) men som någon skrev innan så kan man juh göra sin research... man kan göra ett bra jobb o inte sitta o avbryta en kille som kan sin sak och vill berätta när man inte har något vettigt att komma med?!

men shit kan alla sluta klaga på de som intervjuar?

Hur många 35-50 åringar kan någonting om freestyleåkning över huvud taget?
Jag tycker att deras frågor var på en perfekt nivå för nyhetsmorgons publik, (vilket antagligen inte är många som är intresserade av freestyle åkning)

jävla p12:or....

Abby sa:
Hammarlund sa:
Wallstedt sa:
ja det är klart! :) men som någon skrev innan så kan man juh göra sin research... man kan göra ett bra jobb o inte sitta o avbryta en kille som kan sin sak och vill berätta när man inte har något vettigt att komma med?!
Håller med lite där om att dem avbröt! Det var dåligt! haha! Ser det igen, lite stört av dem! annars ok som sagt..

Abby sa:
Hammarlund sa:
Wallstedt sa:
de hade ju iaf gjort lite research, de visste ju att han kommit på kangaroo flip, sen hittat klipp på den, tänk om det varit du som haft deras jobb, hade du i princip varje morgon varit tvungen att intervjuva någon ny person om det just den personen är stor på, tror inte du har tid att läsa in dig så mycket före. Sen enligt mig avbryter de inte mitt i allt, utan fortsätter bara intervjun och leder in den på andra saker, i stället för att bara prata om tex. kangaroo flip i 6 min.
Vet inte vad ni andra tycker, men det är bara min åsikt:)

Senast ändrad:
Jag tycker dom gjorde en bra intervju. man kan ju inte räkna med att varenda kotte kan allt om skidor. intervjuar dom curling damerna så kommer dom ju va rätt stela oxå. Man måste ju ha överseende och inte sitta o tracka ner för att dom inte kan mycket om "din" sport.
Kul att skidåkningen får mer plats i tv!

håller med selling. Det var en bra intervju där de inte gick in på detaljer utan det var mest övergripande frågor så att alla som kollar på nyhetsmorgon ska kunna förstå lite

Tycker att intervjun är i stort sett klockren. Bra frågor och bra svar för sportens utveckling och skapande av fokus.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp