Jon olsson pro model 08-09 ?

M_andersson

Ny medlem
Hej ska skaffa nya skidor nu och undrar om nån har testat dom nya J.O pro model 08-09 skidan? hårda/mjuka bra park/pist m.m
Undrar också vilka längder den finns i .

tacksam för svar :)

Senast ändrad:
är dom nya den me brunetten eller har de kommit ännu nån nyare nu?:)
annars har jag hört 2 stycken som har brytit av dom där brunett skidorna. haha

tror inte det ska ska skillja så mkt mot den med graaf på.
och den har ganska normalt flex, mycket mjukare än dom tidigare head men hårdare än t.ex armada ar6. väldigt smala och lätta. funkar perfekt i park.
pist vet jag inte riktigt då jag aldrig åker på några riktiga pistskidor, men dom funkar inte dåligt iallafall..funkar bra för mig i pisten. samma längder som på förra...bara att kolla tjänster - skiddatabasen

kolla även in mojo one, precis samma skida, endast grafiken och lite mer som skiljer..

dom är gjorda för parken, inte för pisten.. så, tja du kan ju åka pist med dom iaf.

Senast ändrad:
Har inte testat den, har bara sätt den och känt på den. Känner en som nyss har fått dom, och det ja kan säga direkt är att det måste vara dom lättaste skidorna inom jibbing asså. sen är flexet på skidan riktigt bra.

asså jag är 185 och har 170 skidan.. det känns som om man inte har nåt på fötterna...

Dom är samma som grafmodellen som Mattias sa och jag har kört på grafmodellen iår och lätt den bästa skidan jag har åkt på.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp