simonthyrberg sa:
Ojskar sa:
Av: Jibberisch | 2009-07-20 14:16 Citera
2. Hur många av dina yngre skidåkare box/rail -åkare drar en dubbel backflip från en klippa i Alaska eller annat valfritt bergsområde? (för att komma med ett lika fjantigt, omätbart motargument.)
Jibberisch... Henrik h är en av dom yngre åkarna han menar och han var den enda som drog en 1620 i JOI så det är ingen större skillnad på hur bra dom är i luften...
är väl rätt stor skillnad på att dra en 1620 i parken och dra en dubbel backflip från en klippa. tror personligen att det krävs LITE mer mod för klippan där..
Tack! Det finns hopp för det här forumet än.
Ojskar;
Sluta jämföra folköl med Guinness. Tack.
Jag snackar inte om hur bra Jon Olsson är i luften, på marken, i bilen, i baren. Snubben behöver ingen hjälp att försvara sej. Han borde inte behöva försvara sej. Men det är inte det detta inlägg handlar om. Det är begreppen i denna tråden som är skeva.
Jag pratar om skidåkning. Tråden sladdade som väntat in på vart skidåkningen är på väg yadda yadda yadda. All ära åt folk som snurrar runt i parken, det är inte det jag vill förringa. 1620 hur många jävla varv det nu är, så är helt sjukt. Och det görs i hopp jag skulle behöva sänka ett par jäger för att dra i. Och skulle jag dra på, så skulle det krävas rehab efteråt.
Men, det är inte det detta inlägg handlar om. Detta inlägg handlar om påstående om att vara en mångsidig skidåkare handlar om att glida ner för ett jävla järnrör på ett jävla torg. Om det är skidåkning för vissa (det har jag inga problem med, alla har sin uppfattning.) så skiljer sej min uppfattning från det. Att behärska pipe, rails, boxar, big jump är för mej att vara mångsidig inom en genre av skidåkningen.
Att göra det som länken ovan representerar något helt annat. Att besegra berget. Vilket för mej är vad skidåkning handlar om. Att snurra en miljon varv i parken är inte jämförbart i min bok. Vilket, som nämnt tidigare, inte betyder att jag förringar insatsen.
Fortfarande inga nyheter om E'dollos skivsläpp?