Jon Olsson slut som skidåkare?

cool_cats sa:
Jon hänger inte med i denna utveckling som jag tror är framtiden inom jibbingscenen.
Så om man inte delar din uppfattning om vad som är framtiden (inom jibbing) är man i dina ögon slut som skidåkare?
trångsynt?

Sparf sa:
han är en Stureplans kille nu. Han kommer nog bara satsa på att göra pengar.
aah han kommer nog göra fett me parra asså! tror du han har sitt eget tryckeri, skulle inte banga på att få va med på ett hörn asså!

Bra sverige brusssssssssssshhhhhhhhhhhaaaaaaaaaaaaaaaan!

onT: jag tror att jon kommer i alla fall stanna kvar i sporten ungefär tre år till, sen kommer han bli fulltids puderåkare, antagligen mer trickintriktat...

Senast ändrad:
Vad är grejen med att påstå att Harlaut och Wallisch bara railar? Drar inte dom dubblar och sätter sjuka snurrar på monsterhopp dom också?

ErikAndersson sa:
Perkal sa:
ErikAndersson sa:
Jag tycker att Jon visar att gammal är äldst och har så gjort den här säsongen. Med många fina placeringar och jag ser fram emot super G delen. Det är få människor som kan hålla sig bland dom bästa i världen på så många områden. tex inte direkt så många som lirar både ute bandy och ishockey på proffsnivå.
Bra exempel, not. Vet du skillnaden mellan bandy och Ishockey? Jon kan jämnföra sig mot Michael Phelps och jämför honom med honom i atlet vägar och Jon är en nolla.
Fin svenska där. Då frågar jag dig hur tror du Byggmark skulle klarat sig i Joi hoppet ? Ungefär som Sundin skulle klarat sig på bandyplan.
Tror Byggmark skulle klara det gallant. Sedan om Sundin skulle klara bandy det tror jag med.

Visst, Jon har börjat blivit gammal osv, det finns mycket talang därute i parkerna i ungdomar som t.ex tom wallisch & Henrik Harlaut, men man ska fortfarande inte glömma hur bra Jon faktiskt är. Det är inte alla som sätter alla dom dubbelflips han slänger cleant. Jag tycker faktiskt han är aningen underskattad dessa dagar, och dömd för sin ålder.

Själv tror jag han kör nästa säsong, men där tar det nog stopp, vilket kan vara en ganska stor chansning. Man vill ju sluta då man inser att det inte håller i sig som elit ännu ett år. Man vill ju inte fortsätta köra de största tävlingarna då man inte har en chans alls längre. Min personliga åsikt är att man borde sluta då man är riktigt bra, men utvecklingen tagit stopp, istället för att fortsätta försöka o folk ska kunna säga att man har blivit riktigt kass o ut tjatad.

Men jag tror alla har märkt att hans verkliga passion är skidåkning, så jag tycker att han borde skippa köra de största tävlingarna, och hålla sig till företagen. Det är klart han ska fortsätta jibba och åka till backen när han har lust, men kapa ner på tävlingarna och bara chilla. Det är inte som att pengarna & sponsorerna han har inte räcker till.

balanselius sa:
cool_cats sa:
Jon hänger inte med i denna utveckling som jag tror är framtiden inom jibbingscenen.
Så om man inte delar din uppfattning om vad som är framtiden (inom jibbing) är man i dina ögon slut som skidåkare?
trångsynt?
framtiden är det man vinner tävlingar på, jag är övertygad om man ska vinna en slopestyle tävling, eller Jons egna tävling JOSS (där urbanjibb är en viktigt del) så måste man kunna göra avancerade jibbs och rails, detta gör Jon inte. Det är det jag menar med framtiden, sen har alla olika preferenser om vad som är snyggt, men i dommarnas ögon är den som kan göra allt det Jon kan plus allt det nya den bättre åkaren.

Snärj, rättningar och tillbakatagande.

Om skidåkningens framtid är "urbanjibb", så vill jag ha dåtid. Då berg var berg! Män var män! Klippor var klippor! Gaffatejp var gaffatejp!

Det var bättre förr...

Senast ändrad:
Jibberisch sa:

Om skidåkningens framtid är "urbanjibb", så vill jag ha dåtid. Då berg var berg! Män var män! Klippor var klipp! Gaffatejp var gaffatejp!

Det var bättre förr...
jag trodde all småjibbers drömde om attt bli inlines åkare men inte vågat ta steget, men det motsägs ju av förstasidan nu, så framtiden är hjul på skidorna sen blir de bara kortare och kortare och så ...

shit va alla klagar! jag tycker han e grym!

Btw kolla vad det stod på hans blog ->

.....Home now, reading comments and threads on the web about the fact that some people seem to think that my time as a top skier is coming to an end just because I recently started a blog where I share everything I do, I hate reading that, and I am going to prove to all the critics that they are wrong.....

läs hela inlägget på hans blogg

balanselius sa:
Jibberisch sa:

Om skidåkningens framtid är "urbanjibb", så vill jag ha dåtid. Då berg var berg! Män var män! Klippor var klipp! Gaffatejp var gaffatejp!

Det var bättre förr...
jag trodde all småjibbers drömde om attt bli inlines åkare men inte vågat ta steget, men det motsägs ju av förstasidan nu, så framtiden är hjul på skidorna sen blir de bara kortare och kortare och så ...
Åh vem kallar du små-jibber? ;) Känns som att jag kunde vara farfar till vissa här. Troligtvis inte bättre åkare, tvärtom. Börjar bli lite stel på gamla dar. Man är ju inte 25 längre.

Har absolut inga problem med mångfalden i sporten. Har absolut inga problem med baggybyxor. Har absolut inga problem om någon vill åka rullskidor på sveavägen. Man gör vad man måste för att få tag i kickarna. Det finns mycket på denna planet jag inte förstår. Men en sak förstår jag om folk ska raila innne i staden så blir det mer plats på berget åt mej. Win-Win

Men nu hamna vi off-topic! Alltså, kommer detta på något sätt påverka E'dollos rapkarriär?

Senast ändrad:
Tror knappt mina ögon!
De flest på denna tråden måste vara helt slut. Jon är den bäste allroundåkaren som står på snö idag. Han behärskar allt. Är så klart inte bäst i världen på allt men fixa en tävling med Big Air, Puder, Extrem, Portar, Puckel, BC, Rails, m.m så garanterar jag att Jon står överts på pallen när alla grenar är avklarade. Tror inte ni begriper hur bra han åker skidor. Att kunna kladda runt i en Park på ett par skidor innebär inte att man är en allroundåkare. Tyvärr tror jag inte att någon annan i jibbvärlden skulle vara med och ge honom en match utan snarare åkare som Marcus Larsson, Henke W om man ska nämna några svenskar. Finns så klart en massa okända åkare som dessutom skulle klara sig riktigt bra i en sådan tävling.

Börja vara stolta över att ni är landsmän med en av de mest banbrytande åkarna genom skidåkningens historia istället för att vara avundsjuka på att det går bra för honom.

puderglidaren sa:
Tror knappt mina ögon!
De flest på denna tråden måste vara helt slut. Jon är den bäste allroundåkaren som står på snö idag. Han behärskar allt. Är så klart inte bäst i världen på allt men fixa en tävling med Big Air, Puder, Extrem, Portar, Puckel, BC, Rails, m.m så garanterar jag att Jon står överts på pallen när alla grenar är avklarade. Tror inte ni begriper hur bra han åker skidor. Att kunna kladda runt i en Park på ett par skidor innebär inte att man är en allroundåkare. Tyvärr tror jag inte att någon annan i jibbvärlden skulle vara med och ge honom en match utan snarare åkare som Marcus Larsson, Henke W om man ska nämna några svenskar. Finns så klart en massa okända åkare som dessutom skulle klara sig riktigt bra i en sådan tävling.

Börja vara stolta över att ni är landsmän med en av de mest banbrytande åkarna genom skidåkningens historia istället för att vara avundsjuka på att det går bra för honom.
så jävla word.

Jon är en av d få skidåkarna som vet hur man åker!
Dessutom har Jon varit med i sporten så länge och gjort så mycket för den så ja tror att han kommer hålla sig kvar i toppen längre än vad dom flesta tror!

Av: Jibberisch | 2009-07-20 14:16 Citera

2. Hur många av dina yngre skidåkare box/rail -åkare drar en dubbel backflip från en klippa i Alaska eller annat valfritt bergsområde? (för att komma med ett lika fjantigt, omätbart motargument.)

Jibberisch... Henrik h är en av dom yngre åkarna han menar och han var den enda som drog en 1620 i JOI så det är ingen större skillnad på hur bra dom är i luften...

Ojskar sa:

2. Hur många av dina yngre skidåkare box/rail -åkare drar en dubbel backflip från en klippa i Alaska eller annat valfritt bergsområde? (för att komma med ett lika fjantigt, omätbart motargument.)

Jibberisch... Henrik h är en av dom yngre åkarna han menar och han var den enda som drog en 1620 i JOI så det är ingen större skillnad på hur bra dom är i luften...
är väl rätt stor skillnad på att dra en 1620 i parken och dra en dubbel backflip från en klippa. tror personligen att det krävs LITE mer mod för klippan där..

Jon lär ju vara en av de bästa när det gäller bigmountain också. Om vi nu ska leta storbergsåkare i parken. Han är ju även som sagt sjukt envis och lägger ju upp nya trick på löpande band. Han har ju kommit på inte minst tre stycken dubbelflippar om jag inte minns fel.

FilleJ_MonkeyProductions sa:
Smurfproductions sa:
näe men det flästa unga åkare har mer stil och steez i sin åkning har du tillexempel sett jon olsson afterbanga en sw up 270 troligen inte.

och en till sak att desto äldre åkare blir desto tightare klär dom sig har ni märkt det?
Ahhh man är mång sidig om man kan afterbanga och har baggy kläder...
Ställ HH och Todd wallnuts på ett par slalom lagg och sätt dom mot Jon så ska du nog se att dom inte har en chans:)
"Todd wallnuts" haha:P

simonthyrberg sa:
Ojskar sa:

är väl rätt stor skillnad på att dra en 1620 i parken och dra en dubbel backflip från en klippa. tror personligen att det krävs LITE mer mod för klippan där..
Tack! Det finns hopp för det här forumet än.

Ojskar;

Sluta jämföra folköl med Guinness. Tack.

Jag snackar inte om hur bra Jon Olsson är i luften, på marken, i bilen, i baren. Snubben behöver ingen hjälp att försvara sej. Han borde inte behöva försvara sej. Men det är inte det detta inlägg handlar om. Det är begreppen i denna tråden som är skeva.

Jag pratar om skidåkning. Tråden sladdade som väntat in på vart skidåkningen är på väg yadda yadda yadda. All ära åt folk som snurrar runt i parken, det är inte det jag vill förringa. 1620 hur många jävla varv det nu är, så är helt sjukt. Och det görs i hopp jag skulle behöva sänka ett par jäger för att dra i. Och skulle jag dra på, så skulle det krävas rehab efteråt.

Men, det är inte det detta inlägg handlar om. Detta inlägg handlar om påstående om att vara en mångsidig skidåkare handlar om att glida ner för ett jävla järnrör på ett jävla torg. Om det är skidåkning för vissa (det har jag inga problem med, alla har sin uppfattning.) så skiljer sej min uppfattning från det. Att behärska pipe, rails, boxar, big jump är för mej att vara mångsidig inom en genre av skidåkningen.

Att göra det som länken ovan representerar något helt annat. Att besegra berget. Vilket för mej är vad skidåkning handlar om. Att snurra en miljon varv i parken är inte jämförbart i min bok. Vilket, som nämnt tidigare, inte betyder att jag förringar insatsen.

Fortfarande inga nyheter om E'dollos skivsläpp?

Senast ändrad:
Perkal sa:
ErikAndersson sa:
Perkal sa:
Bra exempel, not. Vet du skillnaden mellan bandy och Ishockey? Jon kan jämnföra sig mot Michael Phelps och jämför honom med honom i atlet vägar och Jon är en nolla.
Fin svenska där. Då frågar jag dig hur tror du Byggmark skulle klarat sig i Joi hoppet ? Ungefär som Sundin skulle klarat sig på bandyplan.
Tror Byggmark skulle klara det gallant. Sedan om Sundin skulle klara bandy det tror jag med.
Rätt stor skillnad på att klara det och att göra det bra, göra det i världsklass. Kan tyvärr berätta för dig att dom hade åkt förbi Sundin baklänges:)

Jon Olsson är ett varumärke och varumärken ska vara lönsamma, han skiter nog i om han åker skidor eller kränger glasögon, bara stålarna kommer in.
Skidor åker han sålänge småkidsen står och jublar när han hoppar.
Koka Kola säljer inte drycken för att det är kul! dom säljer och tillverkar för att det blir klirr i kassan.

bergesa sa:
Jon Olsson är ett varumärke och varumärken ska vara lönsamma, han skiter nog i om han åker skidor eller kränger glasögon, bara stålarna kommer in.
Skidor åker han sålänge småkidsen står och jublar när han hoppar.
Koka Kola säljer inte drycken för att det är kul! dom säljer och tillverkar för att det blir klirr i kassan.
Ehh.. okej

Tillbaka
Topp