Jon Olsson us-open

MoaBajs

Ny medlem
Jon Olsson us-open
Jon Olsson kom trea slopestyle..i vail!
Gagnier vann och Tanner kom tvåa..(tror jag..jag vet att gagnier vann men vet ej om tanner kom tvåa, jag är inte helt säker)
Grete vann damernas Sarah kom tvåa!!! Trea tror jag var Ashley!!!

Läste att det va grymt och att Jon var den åkare som syntes mest, i sina ljusblåa kläder!!! Och att han drog en cab 1080..jaja läs mer på ns

Hoppas det är någon som är intresserad!!!
Hej då!!!

Jon Olsson us-open
Japp 1:a Charles Gagnier 2:a Tanner Hall 3:a Jon Olsson.

Tanner körde förresten på nya Armadan som är fett het!

Jon Olsson us-open
ja typ!!
Här är alla som kom till final..tio i topp:
1 16 Charles Gagnier 92 57.4
2 4 Tanner Hall 88.2 76.2
3 14 Jon Olsson 34.2 84.2
4 22 Peter Olenick 82.6 40.6
5 17 Simon Dumont 80 79.6
6 34 Derek Spong 78.6 48.4
7 2 Henrik Windstedt 73.6 67.8
8 26 AJ Burton 68.8 63.4
9 38 Pep Fujas 41.8 65.2
10 37 Steele Spence 47.6 63.2
11 1 TJ Schiller 63 58.4
12 44 Corey Vanular 48.4 57.8

Såg att Både Grete och tanners nya armada ganska heta!!!

Jon Olsson us-open
Cab = Switch backside snurr då man landar framlänges från då Steve Cabalero (stavning) började göra switch backside 540, döptes då till cab (sw. bs 180 = halfcab)... Switch = lämna ett hopp baklänges, fakie = landa ett hopp baklänges...

Jon Olsson us-open
Jarle:
Men att någonsin säga fakie vore ju dumt i så fall?
Switch 360, rätt säkert att man landar fakie då..
540, rätt säkert att man landar fakie. Det skulle bli en helt överflödig term i så fall?

Om man hänvisar till skateboard så har du ju nollie, fakie och switch (och vanligt).

Nollie = Man flyttar fram till nosen utan att ändra sin stance. Om man ollar gör man det alltså åt fel håll åkandes baklänges.(Väldigt svårt då du har din dåliga fot samt att du åker baklänges)

Switch = Man byter stance, så man åker med den foten som var bak fram i stället. Ståendes på tailen dock.(Också mycket svårt eftersom man har sin dåliga fot)

Fakie = Nollie-Switch, alltså man åker baklänges och gör således en ollie baklänges men med sin rätta fot. (inte så klurigt eftesom man ollar med rätt fot. Jobbigt om man ska ta sig över saker bara)

Iofs har jag inte hört om vad som är korrekt på bräda eller för den delen skidor, men enligt min bedömning borde det vara fakie på skidor och switch på bräda.
Skidor... Man ollar inte, man hoppar jämfota, alltså inget märkvärdigt, bara baklänges.(fakie)
Bräda... Man åker framläges, men med fel fot. Man lyfter således fel fot först i ett hopp, alltså switch.

Jon Olsson us-open
Ville egentligen komma fram tilll att en cab på skidor inte går att utföra då cab är en sw. bs. snurr... o vad jag kommer ihåg snurrar man inte bs o fs på skidor utan natural o unnatural... fakie är i stort sett onödigt, ja, jag använder nästan aldrig termen, men visst ligger det något i det du säger... fakie kan väl vara lämpligt att använda i pipe om man inte vänder sig rätt, på rails, wallrides o liknande

Jon Olsson us-open
Menade inte vad jag skrev som negativ kritik på vad du skrev. Det du säger är ju korrekt och det är sant, fakie är användbart i pipe och rails etc. Tänkte jag inte på.

Fred

Jon Olsson us-open
tog det inte som negativ kritik heller =) tror en blandning av våra teorier blir något som stämmer väldigt bra... lycka till i backen

Jon Olsson us-open
låter jobbigt det där med termerna...men en sak är säker i alla fall cab = switch frontside! sen om man säger switch eller fakie på bräda spelar väl inte så stor roll.. det finns det ju mer användning för , som tidigare nämt ovan, inom skateboard för att reda ut begreppen..

Tillbaka
Topp