Jon olsson Yniq

Jon olsson Yniq
Inte för att vara sådan nu men, vi är på ett forum för skidintresserad och det är en tråd där vi diskuterar Jons goggles.

Då måste det ju vara åsikter åt båda håll. ;)

Jag själv som är jämngammal med Jon tycker att dem ser goa ut, men då är man rätt "gammal" och gillar pilotbrilleutseendet. Även utan hjälmen på.

Å andra sidan tycker kanske inte kille 14 år att de är lika snygga som ett par skitstora välvda goggles som täcker hela ansiktet.

Jag tror ärligt talat att när det väl kommer omkring så kommer de sälja bra om priset är humant och man har fått testa dem så att de sitter bra.

Ang. företaget som även det har tagits upp till diskussion, Jon är väl ytterst ansvarig för designen och folket runtomkring honom sköter väl bara företaget som vilket företag som helst, tror inte att det kommer påverka designen på dem så att det blir några " i mängden goggles".

Nej nu har jag varit butter nog. :)

Senast ändrad:
Jon olsson Yniq

@Hans-Peder: Du borde faktiskt tagga ner lite, om folk inte gillar designen så ska dom få tycka så utan att du kommer och skjuter ner dom totalt. Vi förstår alla att du antingen är en vän till eller någon som bryr sig lite för mycket om vår käre Jon. Men det ger dig ingen rätt att bete dig som en skitstövel bara för att folk inte älskar allt han gör.

Om gogglarna; personligen gillar jag dom inte riktigt. Först och främst pga det alldeles för smala bandet. Pilotformen är dock ganska snygg men redan använd av Dragon/Scott (samma ram anno sent 90-tal) och Scotts T6 (har jag för mig den hette). Men att skapa en unik form när det gäller gogglar är mycket svårt.

Synfältet i dom är riktigt bra förövrigt. Men Carled och Jet, specs blir rätt svårt än så länge då dom nog är en bit från riktig produktion. Jons är riktiga prototyper, definitivt inget rebrandat.

Jon olsson Yniq
Prototyper eller ej. Måste ju fortfarande finnas en målsättning och vision med produkten. Dom bör ju ändå ha en idé om vad för material och tekniska lösningar som ska användas redan nu.

Jon olsson Yniq
Tycker dom är snygga, riktigt snygga. Kul med lite annorlunda modeller. Men däremot tycker jag strapen är riktigt ful.

Jon olsson Yniq
Utter sa:
http://www.sportfack.se/nyheter/article451054.ece

Där har det kommit lite ny info. Bl a prisbilden, 2,300-3,400:- balobas med en extra lins. Kostar att ligga på topp tydligen.
Hahaha, inte värt!

Jon olsson Yniq
Tror ni inte att det kan vara en medveten strategi för att bygga varumärket att göra första kollektionen knasdyr. Nästa säsong lär det ju vara fett hög status i vissa kretsar att ha Yniq bara för att de är dyrast. BLING BLING!

Senast ändrad:
Jon olsson Yniq
xoce sa:
Tror ni inte att det kan vara en medveten strategi för att bygga varumärket att göra första kollektionen knasdyr. Nästa säsong lär det ju vara fett hög status i vissa kretsar att ha Yniq bara för att de är dyrast. BLING BLING!
haha, apple taktiken.
för att gå fullt ut bör de även vara lite halvsvåra att få tag på.

Jon olsson Yniq
Nu kan man ju undra vad det är för extralins som kommer att följa med, troligtvis någon för sämre väder, clearlins eller liknande.
Men om man skulle ponera att en ytterliggare spegellins eller liknande skulle följa med så ligger priset på samma nivå som Oakley om man tänker sig ett par Crowbar med en extra mirrorlins.

Jon olsson Yniq
Fattar inte vitsen med extralins köper man brillor för 3000 kr borde man väll fan råd med 2 par och slipper pillra med linser.

Jon olsson Yniq
herregud, så dom kostar 3k? :O
annars var dom rätt coola, gillar dom.. men strapen kan gärna få bytas ut till nå coolare :)

Jon olsson Yniq
Fulaste brillorna som någonsin har gjorts. Om inte Jon Olsson hade varit med och skapat produkten så hade alla ni fjollor tyckt att de var skitfula.

Jon olsson Yniq
Läste Sportfack artikeln och där stod det att namnet ska funka på svenska och engelska. Om man läser det på engelska så blir det whyniq. Testade namnet på några engelska kompisar och de utläste det allihopa på det sättet. De tyckte inte det lät så bra...

Men det kanske är en designgrej där tanken är att man ska se y:et som ett u? Lite som varumärket bvlgari ska utläsas bulgari?

Inte så snygga goggles heller för den delen.

Jon olsson Yniq
AleisterCrowley sa:
Läste Sportfack artikeln och där stod det att namnet ska funka på svenska och engelska. Om man läser det på engelska så blir det whyniq. Testade namnet på några engelska kompisar och de utläste det allihopa på det sättet. De tyckte inte det lät så bra...

Men det kanske är en designgrej där tanken är att man ska se y:et som ett u? Lite som varumärket bvlgari ska utläsas bulgari?

Inte så snygga goggles heller för den delen.
Oh du tror det är så? lol

Jon olsson Yniq
haha, läste också sportfack länken,
"apple"kommentaren och prislappen visar ju att detta är en ren lifestyleprodukt.
Korkade ytliga människor är ju en gigantisk målgrupp så de lär ju sälja ändå...

Jon olsson Yniq
Jag tycker de röda är rätt clean! Fast bandet är alldeles för smalt! Det vore fett om de var bredare och med nått schysst motiv! dock är 2300 spänn för mycket!

Snödjup

Tillbaka
Topp