Jon tar hem big-jumptävling på Telus festivalen!

Rydellen

Ny medlem
Jon tog igår ikväll kanadensisk tid hem Big Jump tävlingen på Telus Ski and Snowboard Festival här i Whistler! Kvalificerade sig med en switch 1080 och en rak 900:a. Både stompade som skit! Tre stycken gick vidare till trick för tricktävlingen med 540, 720, 900 och fritt trick. Trick efter trick limmades och han tog tillslut hem tävlingen med en switch 1080. Skoj att se en förövrigt grym tävling med bra arrangemang runt om.
Skriv nyhet?

Ne hoppet var för litet för DJflip skulle jag tro. Plus att det var rätt av honom att köra 1080 då ingen annan gjorde något annat. Han behövde bara sätta den så var det klart.

soft att han körde lite spins, hade wester gjort de på joi i finalen så hade han vunnit!

Han var inte med på bigjumptävlingen men kom fyra på stompedetävlingen som var en blandning av rails, wallride och kickar. Riktigt bra gjort!

För ordningens skull: Jon gjorde en Fakie Misty 1080 Mute i sista hoppet, men alla fyra finalhoppen bedömdes och han vann på helheten.

Dagen innan flög vi heli och Jon överraskade nog alla när han körde en AK-line nära Pemberton Ice Cap. Det är kanske inte så många som vet att Jon är en rackans duktig skidåkare också, han visar ju sällan det. Dom här två dagarna visade verkligen detta. I höst kommer han ha en vass del i MSP:s nya rulle, där får ni se rörliga bildbevis.

Då denna tråd inte handlar om JOI så plockar jag bort dessa inlägg. Håller till trådens ämne är ni snälla..

//H

Hasse, jag fattar inte vad du menar. Tråden utger sig väl aldrig för att handla om något annat än WSI? Hur håller vi oss inte till ämnet?

cardon-boyster: Det var en hel del inlägg om JOI istället så då plockade jag bort dessa inlägg som det står.

//H

Tillbaka
Topp