Julafton i Bad Gastein

KaitsuH

Aktiv medlem
Julafton i Bad Gastein
Hej!
En enkel fråga: Vilken restaurang rekomdederar ni för oss I Bad Gastein för Julkvällen? Vi vill äta nån hel julmenu. Priset menar ingenting, andra dagar äter vi pizza och burgare.
Irma och Kaitsu

Bobski

Medlem
Julafton i Bad Gastein
Salzburger Hof är mitt tips. Jag har bara bott och käkat där sommartid, men stället har klass så säkert har de julbord som är lite utöver det vanliga. Lite för dyrt för oss vintertid, men kanke någon gång i framtiden.

KaitsuH

Aktiv medlem
Julafton i Bad Gastein
Hmmm, kollade just menyn. Där serveras bara nån svensk julmeny. Jag gillar ju skinka, sill, gravad laks, lutfisk osv. men, vill kanske inte äta dem i Österrike.

PisteCarver

Aktiv medlem
Julafton i Bad Gastein
Jag trodde att du skojade bara! Inget fel med ett svenskt julbord! Många finländare reser till Torremolinos eller Fuerteventura och sitter hela veckan i nån av många finska barer där.
STS Alpresor säljer julbordsresor till just Salzburger Hof i Badgastein, de är kända för detta. Ser ofta annonser i tidningen hemma.
Men Salzburger Hof har flera olika restauranger i samma hotell och där är säkert någon av dem som serverar en gourmet meny eller liknande. Ring ner och fråga.

KaitsuH

Aktiv medlem
Julafton i Bad Gastein
STS Alpresor säljer julbordsresor till just Salzburger Hof i Badgastein, de är kända för detta. Ser ofta annonser i tidningen hemma.
Men Salzburger Hof har flera olika restauranger i samma hotell och där är säkert någon av dem som serverar en gourmet meny eller liknande. Ring ner och fråga.
Ja, frun får ringa. Vi reser ju med STS Alpresor, fick ett färdigt paket på black friday ganska billigt.

STORPOTATEN

Aktiv medlem
Julafton i Bad Gastein
Ja, frun får ringa. Vi reser ju med STS Alpresor, fick ett färdigt paket på black friday ganska billigt.
Nu var det ganska många år sedan, men vi brände under några år av ett gäng julbordsresor till Salzburger Hof med jobbet. Jag vill minnas att jag uppskattade julbordet och gick därifrån ganska proppmätt. Som sig bör.
Det här var ca 20 år sedan, så om det är bättre eller sämre idag vågar jag inte sia om, men som nämnt här, är ju dessa julbordsresor deras "grej", så det smakar säkerligen fint i kistan även nu. :)

Frasse-Masen

Aktiv medlem
Julafton i Bad Gastein
De andra dagarna som ni ska äta pizza så görs det nog bäst på Angelo som ligger i bottenvåningen på Hotel Eden Rock. Goda burgare finns på The Drop Inn mittemot Stubnerkogelliften.

PisteCarver

Aktiv medlem
Julafton i Bad Gastein
Hoppas de har också (sik)löjrom i bordet?
Mycket tveksamt med tanke på kilopriset (har aldrig sett löjrom på en julbordsbuffé).
Då skulle man ju som kund kunna gå med ”vinst” när man äter julbord. :unsure: 💶
Skippa potatisen och prinskorvarna och gå ”all-in” på laxen och skaldjurspatén så kanske det går…. ;)

EDIT: Om julbordet ska få godkänt av en skåning, så måste det även finnas ”spiddekaga” på det! :)

Senast ändrad:

KaitsuH

Aktiv medlem
Julafton i Bad Gastein

Snödjup

Topp